Otkrivanje spomenika Tomi Zdravkovicu u Leskovcu

Toma Zdravkovic,jedan od najpopularnijih pevaca narodne muzike,poznati boem i covek koji je poznat KAO VELIKI DRUGAR,rodom iz Pecenjevca,ZAPOCEO JE U LESKOVCU SVOJU MUZICKU KARIJERU.Ovaj covek,ne samo sto je bio postovan od strane poznatih licnosti,ON JE BIO POSTOVAN I OD STRANE OBICNIH LJUDI.Zasto?Da vidimo.Toma se svojevremeno druzio sa izvesnim berberinom Gradimirom,koji je rodom iz Vucje,poznat kao Gaca berberin.Taj covek je u Leskovcu radio kao berberin i tu je i stanovao,kao podstanar.Toma,iako je postao poznat,on svog prijatelja iz Leskovca nikada nije zaboravio.Sta to znaci?To znaci,da je Toma znao da dodje do Leskovca,i da se povremeno vidi sa svojim starim drugom.Gaca ga je uvek ugostio kod sebe u stan,Toma je tu nekoliko dana boravio,uzmu frajeri,pa nabave pice,sede nocu pevaju i pijuckaju.Interesantno je da ovo komsiluku u zgradi nije smetalo;sto bi im pa smetalo,dolazi Toma,pevanje gratis,jos i druzenje sa Tomom,ima li bolje?Ljudi iz zgrade su bili veoma mudri,pa su ovo iskoristili tako sto bi svako nabavio po pice,okupili se u Gacinom stanu i pevali i pijuckali do zore!

Otkud ja ovo znam,posto se nisam ni rodio tada?Evo odgovora i na ovo pitanje.Moja majka,frizerka po struci,radila je tada u Leskovcu kod Dacija frizera,koga sam licno upoznao.Daci je bio prijatelj sa Gacom,pa je preko Gace i uspeo da upozna Tomu.Inace,Daci frizer,u to vreme cuveni u Leskovcu(ali ozbiljno,bez preterivanja),brinuo je o Tominoj kosi.Znaci,da rezimiramo,Tomu Zdravkovica,brijao je Gaca berberin,a sisao Daci frizer,sto znaci da su juznjaci brinuli o Tominom izgledu.Toma je znao za ovo da se bogato oduzi svojim prijateljima,ali i njihovim kolegama,uposljenicima i komsijama.Bar kako mi je majka pricala,TOMA JE ZNAO DA POSLE SISANJA I BRIJANJA ODE DO KAFANE ,,KEJ",KOJA SE NALAZI,PA SKORO PREKO PUTA DACIJEVOG SALONA,I DA PORUCI ZA DACIJEVE RADNIKE CITAV JEDAN OVAL SA ROSTILJEM,DA SE LJUDI POSLUZE,A U POSLASTICARI ,,MINJON" ,TOMA BI PORUCIO JEDAN VELIKI TANJIR SA KOLACIMA ZA POMENUTE OSOBE.BAS BIH VOLEO DA VIDIM DA TO JOS NEKO OD POZNATIH LICNOSTI DANAS URADI.SVOJE PRIJATELJE GACU I DACIJA,VODIO JE SA SOBOM NA RUCAK U KAFANI ,,KEJ",A POSLE NA KOLACE U POSLASTICARI ,,MINJON".Pomenuta kafana i poslasticara,postoje i danas.Prema recima moje majke,saznao sam,da je ona jednom dobila zaduzenje da mu opere kosu,i da ga posle prepusti gazdi na sisanje,posto je ona zenski frizer.Daci je naravno imao vise radnika.Njegovim salonom danas rukovode njegova deca,a on je u penziji.

Da vidimo kako je to izgledalo kada se Tomi otkrivao spomenik.Dakle,prisustvovale su poznate licnosti,i to u vecem broju,bilo je puno novinara,ali i veliko interesovanje naroda.Sve ovo,obezbedjivala je Ekoloska policija,koja naravno nije bila rigorozna i sve je proteklo u najboljem redu.U pocetku su se malo bunili,zbog toga sto je narod zeleo da pridje vipovcima,pa su odustali od toga.Ovom dogadjaju,pored Tominog sina Sase prisustvovale su sledece poznate licnosti:Marko Bulat,Rade Marjanovic,Kemal Monteno,Novica Zdravkovic(Tomin rodjeni brat),Aca Ilic,Zoran Kalezic,Bane Obradovic,Aljosa Vuckovic,Jellena,Goca Lazarevic i Dusko Kulis.Tesko je bilo prepoznati Baneta i Duska,jer se retko kad pojavljuju u medijima,dok za ostale nije bilo problema.Idemo redom:

1.

Prvo sam na Marka Bulata naisao,pa da opisem taj susret.Gurajuci se kroz onu guzvu,naidjem na jednog visokog frajera,koji je stajao i pratio desavanja.

Upitah ga:,,Izvini da li moze ovde da se prodje?"

On mi na to rece:,,Moze,nema problema."

Poznao sam ga po glasu i upitah ga:,,Izvini,jesi li ti Marko Bulat?"

,,Taj sam brate."-dodade on.

,,Moze li jedna slika?"-upitah ga.

,,Moze."-rece Marko.

Zamolio sam ga da skine naocare za Sunce i da se fotografisemo.On je ovo odbio,rekavsi mi da je legao u 6 ujutru i da jedva gleda,te mu jako Sunce smeta zbog toga.Posto ta slika ni na sta nije liclila,ja sam se kasnije slikao sa njim u restoranu Park ABC,uz odobrenje Baneta Obradovica,koji je bio zaduzen da sve protekne u najboljem redu.Inace,oni su rucali u pomenutom restoranu nakon odrzanog dogadjaja.

2.Drugi po redu,bio je Rade Marjanovic.Bio je ljubazan sa fanovima.Dok sam gledao koga da zamolim da me slika,on mi je dobacio kome da poverim svoj telefon za ovo.

3.

Treci po redu bese Kemal Monteno.Prihvatao je sa svima da se slika i sa svima je bio ljubazan.Njegovo druzenje sa fanovima,bilo je brzinski,ali verujem da je svima ostalo u lepom secanju.

4.

Sledeci je bio brat Tome Zdravkovica,Novica Zdravkovic.To je bio moj drugi susret sa cika Novicom.Da vidimo,kako je ovo izgledalo:

,,O,pa gde si ti?"-rece mi Novica.

,,Evo,ovde."-odgovorih ja.

Upitao sam Novicu da se slikamo,na sta mi je on rekao:,,Pa nismo li se pre tri nedelje slikali?"

Ja sam mu na ovo rekao:,,Jesmo,ali pitanje je kada cemo se vise videti?Vi sada dolazite,i posle je pitanje da li cu biti tu,kada ponovo dodjete.I da li cete opet pevati u Leskovcu?"

Novica me razumeo i pristao je da se slika sa mnom.Sve kako sam mu rekao,tako je i bilo.On je skoro pevao u klubu Aleksandar u Leskovcu,a ja nisam mogao da dodjem na njegov koncert,i jako mi je krivo zbog toga.

5.

Bio je i Aca Ilic prisutan,kao sto sam i naveo.S obzirom da je bio malo udaljen od guzve,pokusao sam da mu dam znak da zelim da dodjem do njega.Razumeo me i prihvatio.Zahvalio sam mu se zbog toga sto je prihvatio da se slikamo,na sta mi je on rekao,,Nema na cemu,sine."

6.

S obzirom da ga dugo nije bilo u medijima,bilo ga je tesko prepoznati.Ali,kada ga je Aljosa Vuckovic pomenuo,koji je inace vodio program i rukom pokazao na njega,iskoristio sam priliku da nabacim jos jednu uspomenu,pre nego da pocne program.Zahvalio sam se i Kalezicu,na sta mi je on odgovorio,isto sto i Aca Ilic.

7.

Baneta Obradovica sam prvobitno zamolio da me slika sa Aljosu Vuckovica,na sta mi je on uznemireno rekao:,,Aha,vazi." i otisao dalje.Bio je toliko uznemiren,jer je zeleo da sve protekne u najboljem redu.Neprekidno je kruzio.Jedva sam ga poznao i zamolio za jednu ovakvu uspomenu.Prihvatio je,i odmah posle toga nastavio dalje da kruzi.

8.

Dok su vipovci drzali govor,ja sam upitao Aljosu Vuckovica za slliku.Podviknuo mi je,rekavsi mi da ne moze sada i da nije on pecenjarski radnik.Kada se program zavrsio,Aljosa me sam pozvao,izvinio se i ispunio mi zelju.Da malo obratimo paznju i na ovaj razgovor:

Aljosa Vuckovic:,,Ko ce da nas slika?"

,,Sam cu."-odgovorio sam mu.

,,Ti si samoslikajuci?"-upita on.

,,Jesam."-odgovorio sam mu.

Posle toga sam mu se zahvalio i krenuo dalje.

9.

Tu je bila i Jellena.Sama me pozvala da dodjem do nje.Pala je jos jedna slika.Posle toga ja sam Jelleni rekao da je jako lepa,na sta mi se ona zahvalila i rekla da bi zelela da me vidi na nekom njenom koncertu.Takodje,Jellena mi je rekla da su svi jako umorni i da su pomalo i nervozni zbog ovog dogadjaja,jer je ipak ovo dirljivo za njih,i da publika to treba da razume.

10.

Gocu Lazarevic je bilo jako tesko uhvatiti.Mala zena,hitrih pokreta i lukave naravi.Na brzaka smo se slikali,jer je htela da se skloni na vreme.Kritikovala me sto koristim mobilni telefon za slikanje,rekavsi mi da je digitalni fotoaparat mnogo bolji.Na tome se i zavrsio ovaj kratak razgovor.

11.

I ovog coveka je bilo tesko prepoznati,jer se dugo nije pojavljivao u medijima.Bane Obradovic mi je rekao da je to Dusko Kulis,i da njega mogu da pitam za slikanje,jer je jako ljubazan.Tako je i bilo.Bane me nije lagao.

 

 

Posle toga oni su otisli u restoran ,,Gros" ,a ja svojim putem.

Trenutno najcitaniji tekstovi

Pesme koje imaju izvesne slicnosti(obrade i/ili plagijati)

Citati o umetnosti

Estrada i podzemlje