Cudne radnje u klubu niskog Doma Vojske

Dom Vojske u Nisu poznat je po tome da su suvise posveceni omladini.U njihovom klubu se organizuju razni sajmovi,tipa sajam obrazovanja,sajam kozmetike i zdravlja,sajam knjiga English book i dr.Za ove sajmove,ulaz je slobodan,i tu stvarno nema nikakvih problema,dok se za predstave i koncerte ulaz naplacuje.U Domu Vojske u Nisu,do sada su nastupali Harlem Gospel Choir,Milan Kalinic(jednom sa Andrijom Milosevicem i Milanom Vasicem,a jednom sa Srdjanom Ivanovicem),Dado Topic,Lane Gutovic,Aleksandra Radovic,Nikola Simic idr.Bio sam prisutan kada su nastupali Harlem Gospel Choir,Dado Topic i Milan Kalinic(sa Srdjanom Ivanovicem),pa da vidimo kakvo je bilo iskustvo sa njima,a posle da vidimo i koje su to cudne radnje u Domu Vojske.

 

 

1.Harlem Gospel Choir

Ovaj hor je Vlada Georgieva pratio u pesmi ,,Do svitanja" ,ali su se pojavili i na spotu Kikija Lesendrica i Tonija Cetinskog za pesmu ,,Nemirne noci".Ovo je samo bio razlog da odem i da poslusam ovaj hor,da ih malo uzivo cujem.Vredelo je!Koncert je bio divan.Sedeo sam u prvom redu do tadasnjeg niskog gradonacelnika Milosa Simonovica,inace tog coveka ne znam licno.Samo sam imao prilike tada da ga vidim,i to je bio slucajan susret,pratili smo koncert i nije bilo nikakve komunikacije.Secam se,da mi je tada bio malo ljubomoran profesor koji mi je predavao na prvoj godini studija,zato sto on mozda nije imao prilike tako da se smesti,ali ne vidim razlog za to,jer to meni nije puno znacilo.Ono sto sam tada zapazio,bilo je to da su na koncertu bili prisutni ljudi koji cine elitu grada Nisa,ili koji su je tada cinili,sto znaci da se radi o ljudima sa visokim funkcijama.Eto ko slusa muziku ,,Harlem Gospel Choir".Njima je to mozda bitno,meni bas i nije jer su mi svi ljudi isti.Ali dobro,to je stvar stavova odredjenih ljudi,tako da se ne bi mesao u to.Da pricu privedem kraju,kada je dosao trenutak da Harlem zatvori koncert,izasao je njihov menadzer za Srbiju,obrativsi se publici i rekao je da se fanovi u holu Doma Vojske pripreme za fotografisanje sa svojim idolima.Obecanje je bilo ispunjeno.Priznacete,ovo je lep primer.Medjutim,bilo je ovde i propusta,pa da vidimo koji su to propusti,idemo redom.Prvo,od svih clanova hora,pojavili su se pojedini za druzenje sa fanovima,drugo,autograme su davali kao kada opstinski sluzbenici overavaju gradjanima licne isprave(nije bilo one prirodne komunikacije sa fanovima,vec ono radi reda),trece,kod slikanja sa fanovima,takodje je bilo propusta;clanovi hora sedeli su za spojenim stolovima,a fanovi su im od pozadi prilazili i tako su se slikali sa njima,sto znaci da nije bilo nikakvog neposrednog dodirivanja,nego je izgledalo kao da se publika slika sa skulpturama,a ne sa ljudima.Secam se,da mi je bas tada izasla baterija na telefon,pa sam dohvatio jedan kartoncic na kome su bas oni bili prikazani,kako ce nastupati u Nisu,i tu sam pokupio 4 autograma.Bas te veceri,ja sam zamolio Dragoslava Mladica,vlasnika firme ,,MAR-PET ART.D.O.O."(videcemo u toku teksta zasto je ovaj covek bitan) da me slika sa njima svojim fotoaparatom,na sta je on bez problema pristao,ali je preuzimanje te slike bilo neefikasno,jer je zahtevalo da dva autobusa promenim zbog jedne slike sto je definitivno suludo.

 2.Dado Topic


Drugi put se pojavljujem u klubu Doma Vojske na koncertu Dada Topica.To je takodje bio jedan sjajan koncert,na kom je Dado dosao TACNO NA VREME.Koncert je otvorio pesmom ,,Ovaj svijet je ludnica".Nakon izvedene 4 pesme,Dado se obratio pubilici sledecim recima:,,Covijece,meni su rijekli da cu pijevati u klubu Doma Vojske.Ja mislio,to kao neka diskoteka,pa pripremio brze pijesme,kad ono potpuno drugi ambijent.A,moracemo mijenjati repertoar."Nakon ovih reci,Dado je koncert nastavio u potpuno drugom ritmu.Led u tome,probila je pesma Da li znas da te volim.Ovoj pesmi nije bilo tesko da probije led,jer je naisla na pozitivne reakcije kod publike.Bila je izvedena i pesma Bajka o ljubavi,ali i pesma iz serije Bolji zivot,koju je Dado Topic najavio na sledeci nacin:,,Poslije jednog mog koncerta,prilazi mi jedan klinac i kaze mi Daki nisi pijevao Bolji zivot.Rijekao sam mu,a ti volis tu pijesmu,a on ce meni,a moras je pijevati,to ti je super stvar.Od tada sam rijesio pijevati je na svim svojim koncertima,pa cete je i vi navecer cuti."Ova pesma je bila nagradjena od strane publike gromoglasnim aplauzom.Interesantna stvar na ovom koncertu,bila je to sto je kroz izvodjenje svojih pesama Dado pricao publici o svom zivotu,o tome kako je sa 16 godina poceo muzikom da se bavi,kako je hteo jos tada da se izdvoji od porodice i da se osamostali,i kako ga je otac molio da se vrati kuci.Da privedemo pricu kraju,Dado Topic je zatvorio koncert pesmom iz filma Nacionalna klasa,a to je pesma Floyd,gde je publika spontano pocela da ustaje i da se penje na binu da zajedno sa Dadom pevaju.To je bio divan prizor,koji nazalost niko nije snimio.Tada sam iskoristio priliku da pitam Dada za fotografisanje,na sta mi je on rekao:,,Kasnije."Odose Dado i muzicari sa bine,a publika ih poce dozivati:,,Dado,Dado!"Nakon toga,izadje neko od uposljenika iz Doma Vojske i rece:,,Dado je spreman,mozete se druziti sa njim."S obzirom da su pretezno bili prisutni ljudi Dadovih godina,koji su svoju mladost proveli uz njegovu muziku,Dado nije imao guzvu kod druzenja sa fanovima,jer su oni pustili mladje fanove.Ocigledno im nije bilo simpaticno da se slikaju sa omiljenim pevacem.Dobro,mozda ljudi nisu navikli.Da vidimo kakvo je moje iskustvo sa Dadom Topicem.

,,Daki,moze li jedna slika?"-upitao sam ga.

,,'Ajde Daki."-odgovori Dado.

Sa Dadom me slikao njegov gitarista Milovan,koji me uspaniceno pitao,koje dugme da pritisne.

Posle ovoga,Dado me potapsa desnom sakom po desnom ramenu i rece mi:,,Drz,se!" 

Tako se zavrsio nas susret.Tu je bilo jos par devojaka,koje su se slikale sa njim,i nije bilo problema.

 

 

3.Ko je ovde idiot?

Treci put se na istom mestu pojavljujem na predstavi ,,Ko je ovde idiot?".U ovoj predstavi,glavni akteri bili su Srdjan Ivanovic i Milan Kalinic.U ovoj predstavi Srdjan Ivanovic je glumio lekara,a Milan Kalinic idiota. Sustina predstave ogleda se u tome,da Milan dolazi kod lekara,sa namerom da trazi uverenje da nije idiot kako bi mogao da se zeni.Naime,roditelji njegove drage,ne zele da mu predaju svoju kcer dok im ne pokaze uverenje,crno na belo da nije idiot.Tokom predstave,Srdjan ga propituje,a Milan odgovara na pitanja,i na kraju ga doktor Srdjan proglasava idiotom.Za druzenje sa fanovima bio je zaduzen porazen u predstavi,a to je bio Milan Kalinic.Inace,to je bio drugi moj susret sa njim.Prvi put sa ga upoznao takodje u Nisu,ali u Forum Shopping Center,o cemu ce biti vise reci u drugom tekstu,a sada da vidimo kakav je bio u Domu Vojske.

Pretezno su mu devojke prilazile za slikanje.Jedna mu je trazila oko struka da je zagrli,pa su se tako slikali.Kada sam dosao na red,jedna devojka mi je u sali rekla:,,Zamoli ga da te oko struka zagrli,pa da vas tako slikam."Meni je ovo definitivno blesavo bilo.Milan i ja,slikali smo se onako kako smo hteli,a ne kako nam je receno!Nakon ovoga Milan mi rece:,,Daj,da vidim sliku."Pokazao sam mu sliku,na sta je on uzviknuo:,,Li!"Zasto je meni Milan trazio da vidi sliku?Zato sto pri prvom nasem susretu,bilo je malo problema kod fotografisanja,pa smo morali tri puta da ponavljamo,gde se Milan malo iznervirao,ali je ipak ostao pribran.Potom mi potrazi i sliku sa prvog susreta da pogleda,na sta mi rekao:,,Pa i ova nam je dobra."Nakon ovoga smo se Milan i ja pozdravili,i rastali se.Sto se tice kapaciteta sale,parter je bio dupke pun.Zato sam odlucio da budem na balkon.Bar sam imao komociju i mogao sam pazljivo da slusam predstavu.

***


Sada da vidimo koje su to cudne radnje.U klubu niskog Doma Vojske,trebala je da se odrzi predstava ,,Barikada" ,u kojoj su nastupali Petruci,Vladan Dujovic i Sinisa Ubovic.Za ovu predstavu ulaz je bio 600 din./glavi a za studente nedelju dana ranije je bio popust uz indeks 300din./glavi,i to samo dva sata u tom jednom danu.Kupio sam kartu.Dodje i taj momenat da se predstava odrzi.To je bilo 20.05.2012.godine,a samo dan iza toga drugi izborni krug za predsednika republike Srbije.Zbog toga sto je predstava bila zasnovana na ismevanju politicara,doslo je do odlaganja.Razumem ja to.Ali,sta je bilo sutradan?Posto sam stanovao u blizini Doma Vojske,imao sam prilike tu stalno da prolazim i da vidim sve sta se desava.Oni su sutradan SKINULI REKLAMNI PLAKAT I NAPOMENU DA SE PREDSTAVA ODLAZE,A DA NISU UOPSTE NI NAPOMENULI SLEDECI DAN ZA ODRZAVANJE PREDSTAVE!Ovo me je nateralo da se malo raspitam,i sta se desava.Pridjem do jednog vojnika,koji je dezurao,i upitam ga:,,Sta je bilo sa sinocnom predstavom?"

,,Odlozena je."-rece mi taj vojnik.

,,To znam,nego zasto je skinut plakat,a da ljudi nisu obavesteni o narednom odrzavanju predstave?"-nadovezah se pitanjem.

,,Ne znam."-rece on.

,,Da li je ranije bilo ovakvih odlaganja?"-ponovo ja pitam.

,,Da.Za Montevideo,gde je Bjela naredio da se vrate pare ljudima."-odgovori on.

,,Pa dobro,hoce li ovde biti vracanja novca?"-opet ja pitam.

,,Ne znam."-odgovorio je.

,,Kome da se obratim za ovo?"-morao sam da pitam.

,,Nacelniku."-rece on.

,,Kada je tu?"-pitao sam.

,,Zasto pitas?"-upita me on.

,,Ako ne dobijem odgovor,dovodim trzisnu!"-upozorio sam.

,,Bice tu oko 11."-priznade vojnik.

Dodjem ja,i pitam:,,Gde je nacelnik?"

,,Tu je.Sacekaj ga."-rece sada drugi vojnik na toj portirnici.

,,Ne mogu da cekam.Daj ga odmah."-rekoh tom vojniku.

,,Ima obaveze."-nadoveza se on.

,,Ne zanima me.Hocu moje da resim,i necu da ga cekam.Stvori ga odmah."-tako sam rekao tom vojniku.

,,Halo Bizicu,trazi te jedan decko za karte.Kaze da ne moze da te ceka."-rece dezurni vojnik nacelniku na telefon.

Nacelnik sidje i rece mi:,,Sacekaj me."

,,Ne mogu,imam obaveze.-rekoh nacelniku.

,,Pa i ja imam obaveze."-odbrusi mi on.

,,Covece,ovo ti je glavno!Prvo to resi,pa posle resavaj drugo!-nabusito sam rekao nacelniku.

,,A da me ti ipak malo sacekas.Odmah dolazim."-rece on,pa ode do sale,pa se vrati posle par minuta i rece mi:,,Sacekaj me jos malo."

Oteze se to malo,a onda sam posao uz stepenice do nacelnikove kancelarije.Vojnik uopste nije pokusao da me spreci.Kada sam otisao do njegove kancelarije,zatekao sam ga kako SLUSA MUZIKU.Cim me ugledao.ustao je i rekao mi:,,Ti si bas neki nestrpljiv decko."Pomilovao me po kosi i rekao:,,Sedi."Potom nastavi:,,Sta da ti kazem.Radim sa vise organizatora,koji dovode pevace i glumce i svi oni su lopovi i prevaranti.Vise mi se zgadilo to njihovo zakazivanje i otkazivanje.Evo ti adresa i broj ovog organizatora,pa ga ti trazi i pljuni mu u lice za 300 dinara."

Dade on meni taj papir,a onda ga ja upitah:,,Dobro,zasto saradjujete sa njima ako su oni lopovi i prevaranti?"On meni na ovo rece:,,Da li je ovaj lopov,to ne znam,i ne mogu da ga optuzujem.Ti si dobio tu adresu i broj,pa ga trazi,a mene ostavi na miru.'Ajde suvise si mlad,pa smo te malo i tolerisali,eto rekao si da si student,shvatam sve,ali shvati i ti da ne mozes ovako da ulazis u vojne prostorije,da bi svoje postig'o."Kada sam sisao do portirnice,zajedno sa nacelnikom,upitao sam vojnika da mi kaze gde se nalazi firma ,,MAR-PET ART.D.O.O." na sta mi je on rekao:,,A Dragoslav."

,,Ti ga znas?"-upitao sam ga.

,,Ne.Ko ti je rek'o da ga znam?Ti si dobio podatke pa ga trazi.Pojma nemam ko je.To se mene ne tice."-rece on.

U toku dana zvao sam vlasnika pomenute firme,pa da vidimo kako je to izgledalo.

,,Dobar dan,da li je to firma MAR-PET ART.D.O.O.?-lepo sam pitao.

,,Halo,ne cujem."-cuo se glas sa druge strane zice.

,,Dobar dan,da li je to firma MAR-PET ART.D.O.O.?-ponovio sam pitanje.

,,Halo,ne cujem."-ponovljen je odgovor.

,,Pa ima li neko ko cuje!?"-upitao sam.

,,E sad vas cujem.Imate isti glas kao portir niskog Narodnog pozorista.-rece glas sa druge strane zice.

,,Da li mogu da dobijem vlasnika firme Dragoslava Mladica?"-upitao sam.

,,Naravno,ja sam.A vi ste?"upita me covek.

,,Aleksandar Djordjevic.Bio sam do nacelnika u vezi predstave Barikada."-predstavio sam se coveku.

,,Znam.Mlad decko,student.Pricao mi je nacelnik o vama.Ali da znate niste jedini.Bilo je puno ljudi koji su se pobunili,zato i sedim sada i ocekujem pozive.Da li ste bili do trzisne inspekcije,kao sto ste najavili?"-rece covek sta je imao.

,,Nisam,cekao sam da se sa vama dogovorim,ali ako dogovor bude uspesan kao sa nacelnikom,ocekujte ih."-rekoh ja cika Dragoslavu.

,,Nemojte molim vas.Lako cemo to resiti."-rece Dragoslav.

,,Slusam."-rekao sam.

,,Ovako,nacelnik je mom sinu Sasi toliko lose govorio o vama,da se ja cudim i ne znam ko me ovde pravi ludim,jer cujem sa druge strane zice jednog strpljivog i kulturnog decka,pa ne znam o cemu se radi?"-rece cika Dragoslav.

,,Pa dobro,sta je to on rekao vasem sinu?-upitao sam coveka.

,,Rekao je da ste vikali i psovali i da ste pretili."-rece mi on.

,,Svasta.Uopste nisam ni jednu pogrdnu rec upotrebio niti sam ton povisio.Samo sam bio uporan u onome sto mi pripada,jer ne zelim da me prave budalom."-rekao sam ono sto se stvarno desilo,BEZ DLAKE NA JEZIKU.

,,Bunili su se i drugi.Nisi jedini."-predje on sa vi na ti.

,,Sta kaze za druge?"-upitao sam coveka.

,,Isto sto i za tebe."-rece on.

,,Neka nekulturna publika,a nacelnik dusa od coveka."-rekoh ja.

,,Tako ispada."-rece on,pa me upita:,,Zasto si se bunio?"

,,Pa kad bi ste vi videli da su oni sutradan nakon obavestenja o odlaganju predstave skinuli reklamni plakat,kako bi ste vi reagovali?"upitam ja njega.

,,Pa u pravu si.To je moglo da se posle par dana zataska kao da nije nista ni bilo i da ljudi budu obmanuti.Ako si reagovao,i ja bih tako reagovao da sam na tvom mestu.Tacno li je da si silom usao u vojni objekat?"

,,Da li sam imao oruzje?" -upitao sam ga.

,,Ha ha ha.Vidi se da si duhovit.Reci mi sta je tu bilo?-naredi on.

Izvrsio sam naredjenje i odgovorio:,,Usao sam u njegovu kancelariju bez primene bilo kakve sile i to potpuno nenaoruzan,tako sto sam prosao pored vojnika koji me ignorisao.Znaci,nije bilo nikakvog fizickog kontakta."

,,Pa dobro zasto si to uradio?"-upitao me on.

,,Pa sta bi ste vi uradili,da vam neko kaze da ga cekate i vi sedite u holu na onom malom radijatoru i cekate,a on kulura to?"-upitao sam ga.

,,Pa ako si us'o.Potpuno te razumem.Kad su takvi,i ja bi tako reagovao.Jer nemoguce je da neko ko je obrazovan da se nasilinicki ponese!Pa ja sam pravo studirao i znam zakone.Takodje,bio sam vojnik,pa znam i pravila u vojsci.Ovde si ti ispravno postupio jer nisi dao da te vuku za nos.Kada mi je sin to ispricao,ja sam rek'o ma 'ajde nemoguce,on preteruje!Sada se ispostavilo da je tako."-rece vlasnik firme ,,MAR PET-ART.D.O.O."

,,Da li je bilo jos nekih takvih ,,olosa" kao ja?"-upitao sam ovog coveka

,,Pa svi ste vikali,psovali,pretili i nasilno ste usli u vojni objekat.Vojska sa vama nije mogla da se obracuna.Divlja neka publika.To je nacelnik rek'o i za jedan bracni par koji je bio posle tebe,i za jedno drustvo,koje je takodje platilo kartu.Svi ste nasilni i nekulutrni,a kad se javite kod mene,ja imam drugo iskustvo."-odgovori mi on.

,,Stvarno interesantno."-onako zacudjeno rekoh.

,,Pa znas li o cemu se tu radi?"-upitao me on.

,,Ne."-odgovorio sam.

,,Pazljivo slusaj."rece on,pa nastavi:,,On nije smeo da skine moj reklamni plakat,a uradio je to bez moje dozvole.Zatim,nije smeo da daje ljudima,maticni broj moje firme,jer time povredjuje moju privatnost.Takodje,nije smeo da stavi natpis bez moje dozvole da otkazuje predstavu,a on je i to uradio.Sto je najgore,novac prikupljen od karata ide pola na moj ziro-racun,a pola na ziro-racun Doma Vojske,A ON JE ZELEO DA ZADRZI SVOJU POLOVINU DA POKRIJE TROSKOVE KOJE IMA I DA SVE VAS OSTAVI USKRACENIM.Ja mu to nisam dozvolio.Ja kao organizator imam prava da zadrzim novac nakon odlaganja i da posle organizujem predstavu,ali necu to da radim.Hocu mirno da spavam.Sutra dodji u Dom Vojske i ostavi broj svog telefona i bice ti vracene pare."-rece sve ovo meni on,a potom me upita:,,Da li poznajes direktora od Radio 016?"

,,Ne znam ga.Ne krecem se u takav drustveni sloj."-odgovorio sam mu.

,,A upravnika leskovackog Narodnog pozorista?"-dodade on jos jedno pitanje.

,,Ne znam ni njega.Ne pripadam toj bransi."-odgovorio sam.

,,Dobro.Dodji onda sutra da ovo resimo."-rece Dragoslav.

Otisao sam sutradan,i kada smo jedan drugoga ugledali bili smo zabezeknuti.Prvi sam reagovao:,,Cekajte,pa mi smo se vec videli u Domu Vojske!"

,,Jeste.Kad je nastupao Dado Topic,pa Milan Kalinic,pa ,,Harlem Gospel Choir" i sad vidim da ono sto je on mom sinu o tebi rekao da nema veze sa tobom.Nego daj ti meni kartu,evo ti pare,upisi broj telefona da te zovem,bices mi svedok,a ja cu ga tuziti."-rece on.

Tako je i bilo,ja sam ostavio broj telefona i kartu i uzeo pare.

Da li je doslo do spora izmedju njih?To ne znam.Da li sam bio pozvan da svedocim?Nisam.Da li je nacelnik smenjen posle ovoga?Ne znam.Sta onda znam?Znam,da mi ta firma na moj broj telefona redovno salje obavestenja kad god nesto organizuju u niskom Domu Vojske.Da li je sve to istina sto mi je vlasnik pomenute firme rekao?Ne znam ni to.Niti me zanima.Ja sam svoje dobio,a to sta oni dalje rade,mene se ne tice i ne zelim da ulazim u to.Ovo je bilo jos jedno moje iskustvo samo i nista vise.

Epilog price nije da ne posecujete Dom Vojske.Naprotiv,nastavite da ga posecujete,ali kartu kupujte pred samog pocetka nastupa.Ako je to nemoguce,bolje odustanite od nastupa,a ne da budete osteceni.Ovo ne vazi samo za Dom Vojske,vec za svaki objekat,i ne nasedajte na popuste,bolje platite punu cenu.

Trenutno najcitaniji tekstovi

Pesme koje imaju izvesne slicnosti(obrade i/ili plagijati)

Citati o umetnosti

Estrada i podzemlje