Naziv autorskog dela

U pravu intelektualne svojine,posvecena je pravna norma ovoj tematici.Cilj norme o nazivu autorskog dela jeste da se zastiti naziv jednog autorskog dela,tako da drugi autor ne moze dati postojeci naziv delu iste vrste,kako ne bi doslo do zabune kod korisnika i uzivaoca tih dela.Ipak,i ovde postoji fleksibilnost,a to je da knjiga i film mogu imati isti naziv,nebitno od toga da li je sustina ista,ili ima izvesne razlike.Isto je tako i sa filmom i pesmom,ali ne mogu dve pesme,dve knjige,ili dva filma da imaju isti naziv.Ovu normu reditelji i pisci postuju.Medjutim,muzicari se mnogo ovoga ne pridrzavaju.Recimo,dopusteno je da se dve knjige zovu Ana Karenjina,ali da je pisac isti,i da je druga nastavak prve;ali ne bi bilo dopusteno da pisci budu razliciti,kao i sustina,a da je naziv isti.Takodje,dopusteno je da i pesma i film imaju isti naziv,iako jedno s drugim nikakve veze nemaju,npr. Umri muski-akcioni film i Umri muski-istonimena pesma Ane Bekute ili film i knjiga da imaju isti naziv npr.Ana Karenjina.Takodje,film i serija mogu da imaju isti naziv,ako je film samo skracenica od serije,a autori su isti,kao i tematika,npr. Ranjeni orao.Dopusteno je i da dve pesme imaju isti naziv,ako je tekst isti,kao i izvodjac,samo su verzije razlicite,kao npr. Amadeus band-Kupi me i Amadeus band-Kupi me (remix) ili Emina Jahovic-Dal' ona zna i Emina Jahovic-Dal' ona zna (remix),ili Seka Aleksic-Iskoristi moje mane i Seka Aleksic-Iskoristi moje mane(remix) isl.Medjutim,postoje neke stvari koje su zakonski gledano nedopustive,ali u praksi niko o tome ne vodi racuna,kao recimo:

1.Beatles-Michelle,Zeljko Joksimovic-Michelle,Andru Donald-Michelle

Ove pesme su sadrzinski potpuno razlicite,samo im je naslov isti.Isto je i u drugim slucajevima:

2.Paul McCartney-Freedom,George Michael-Freedom i DJ Bobo-Freedom,ili recimo

3.Vlado Georgiev i Rodja Raicevic-Draga i Zeljko Joksimovic-Draga,ali i

4.Zdravko Colic-Jedina,Plavi orkestar-Jedina,Luna-Jedina,Vlado Georgiev-Jedina,Tose Proeski-Jedina,Petar Graso-Jedina,Davor Badrov-Jedina i Frenkie-Jedina i

5.Ksenija Mijatovic-Zauvek,Amadeus band-Zauvek,Zeljko Vasic-Zauvek,Sara Jovanovic-Zauvek i Lena Kovacevic-Zauvek,potom

6.Ismeta Krvavac-Dobro jutro,Riblja corba-Dobro jutro i Bajaga i Instruktori-Dobro jutro,ili

7.Zeljko Samardzic-Andjele,Vlado Georgiev-Andjele,Goran Karan-Andjele i Srecko Savovic-Andjele,

8.Ekaterina velika-7 dana,Energija-7 dana,Luna-7 dana i Karma-7 dana,

9.Marjana Derzaj-Samo ti,Srebrna krila-Samo ti,Kerber-Samo ti,Osvajaci-Samo ti,Danijel Djuric-Samo ti,Zeljko Joksimovic-Samo ti,Malina-Samo ti,Bane Bojanic-Samo ti,Djani-Samo ti,Tanja Banjanin-Samo ti i Parni valjak-Samo ti,zatim

10.Idoli-Ljubavi,Dr Iggy-Ljubavi,Zeljko Joksimovic-Ljubavi i Zeljko Vasic-Ljubavi,

11.Dobar los zao-Zurka,Amadeus band-Zurka i Gazda Paja-Zurka

12.Tose Proeski-Tajno moja i Goca Trzan-Tajno moja,

13.Andrea Johnson-Glorius i Cascada-Glorius,

14.Black-Wonderful life i Hurts-Wonderful life,

15.Idu dani(Ciganska narodna) i Idu dani(Ranjeni orao),potom

16.Beatles-Imagine(Zamisli),Bijelo Dugme-Zamisli,Piloti-Zamisli,Van Gogh-Zamisli i Leontina-Zamisli 

17.Divlji Kesten-Rodjendan,Aca Lukas-Rodjendan i Van Gogh-Rodjendan,ili

18.Novi Fosili-Jos te volim,Bajaga i Instruktori-Jos te volim,Jelena Karleusa-Jos te volim i Marko Bulat-Jos te volim,

19.Aco Pejovic-Litar krvi i Marina Viskovic-Litar krvi,

20.Garavi sokak-Ponekad,Djogani-Ponekad,Tanja Banjanin-Ponekad i Saska Jankovic-Ponekad,

21.Boris Rezak-Nakon toliko godina i Zeljko Samardzic-Nakon toliko godina,ali i

22.Korni grupa-Kukavica,Ceca-Kukavica i Dragan Kojic Keba-Kukavica,

23.Zana-Mala,Tose Proeski-Mala i Jelena Kareusa-Mala,

24.Miroslav Ilic-Dajem rec i Zeljko Joksimovic-Dajem rec, 

25.EKV-Zajedno i Toni Cetinski-Zajedno,

26.Zoran Kalezic-Hajde,hajde i Tina Ivanovic-Hajde,hajde, 

27.Van Halen-Jump i Madonna-Jump, 

28.Mihailo Obrenovic-Molitva,Partibrejkers-Molitva i Marija Serifovic-Molitva,

29.Partibrejkers-1000 godina i Neverne bebe-1000 godina, 

30.Duft Punk-Around the world,The Red Hot Chili Peppers-Around the world i ATC-Around the world,

31.Vlada Divljan-Ona to zna,Tijana Dapcevic-Ona to zna i Dragan Kojic Keba-Ona to zna,pa

32.Vampiri-Ona i ja,Amadeus band-Ona i ja i Van Gogh-Ona i ja,

33.Neverne bebe-Gotovo i Aca Lukas-Gotovo,

34.Ceca-Lako je tebi,Zorana Pavic i grupa Frenky-Lako je tebi,Boris Novkovic-Lako je tebi i Danijel Nezirovic-Lako je tebi,

35.Wolfang Amadeus Mozart-Requiem,Djordje Balasevic-Rekvijem i grupa Frenky-Rekvijem,

36.Bojan Marovic-Tebi je lako i Jellena i Kemal Monteno-Tebi je lako,

37.Boris Rezak-Tako lako,Dzenan Loncarevic-Tako lako i Igor X-Tako lako,

38.Zlatko Pejakovic-Uspomene,Frenky-Uspomene i Riblja Corba-Uspomene,

39.Vlado Georgiev-Zbogom ljubavi Sasa Matic-Zbogom ljubavi,

40.Jovana Tipsin-Idi,idi i Hari Mata Hari-Idi,idi,onda i 

41.Funky G-Napravicu lom i Maja Marijana-Napravicu lom,

42.Nikola Grbic Grba-Mama i Van Gogh-Mama,

43.Zdravko Colic-Poplava i Ministarke feat. Aco Pejovic-Poplava,

44.Badji-Koliko te ludo volim ja i Maya-Koliko te ludo volim ja,

45.Antique-Mera me ti mera i Nikos Kourkoulis-Mera me ti mera,ali i

46.Luna-Luda i Neverne bebe-Luda,

47.Van Gogh-Za kim zvona zvone i Frenky-Za kim zvona zvone,

48.Lepa Brena-Luda za tobom,Colonia-Luda za tobom,Maja Markovic-Luda za tobom i The Frajle-Luda za tobom,

49.Lepa Brena-Robinja,Frenky-Robinja i Funky G-Robinja,

50.Goran i OK band-Bez milosti i Zeljko Vasic-Bez milosti,pa 

51.Kemal Monteno-Lidija i Naja-Lidija,

52.Piloti-Afrika,Zdravko Colic-Afrika i Dino Dvornik-Afrika,

53.VIA Talas-Ti i Kaliopi-Ti,

54.Zeljko Samardzic-Ne spominji ljubav i Adil i Marija Serifovic-Ne spominji ljubav,

55.Dzenan Loncarevic-Losa i Marko Bulat-Losa,ali i

56.Zeljko Samardzic-Kafanska pevacica i Sejo Kalac-Kafanska pevacica,

57.Zdravko Colic-Zlocin i kazna i Galija-Zlocin i kazna,

58.Tifa i Top-Lagala si,Sinan Sakic-Lagala si i Dragan Kojic Keba-Lagala si,

59.Toma Zdravkovic-Jelena,Bolero-Jelena i Igor Starovic-Jelena,

60.Divlji kesten-Kristina i Sergej Cetkovic-Kristina,

61.Duck-Mali i Mika Kostic-Mali,pa

62.Kristali-Ostani,Frenky-Ostani i Goran Karan-Ostani,

63.Jovana Tipsin-Ne zaboravi me,Dragan Saulic-Ne zaboravi me i Delero-Ne zaboravi me,ali i

64.Saban Saulic-Verujem u ljubav i Katarina Zivkovic-Verujem u ljubav,

65.Zlata Petrovic-Zena zmaj,Emina Jahovic-Zena zmaj i Dara Bubamara-Zena zmaj,

66.Dado Topic i Time-Superstar i Playboy-Superstar,

67.S vremena na vreme-Moj svet i Mari Mari-Moj svet,onda i

68.Basa ft. Deki-Idemo dalje i Sinestezija-Idemo dalje,

69.Bajaga-Grad,Sergej Cetkovic-Grad i Sevdah baby i Djiks-Grad,

70.Dino Merlin-Sve je laz,Ljuba Alicic-Sve je laz,Sako Polumenta-Sve je laz i Sejo boy ft. Smanyc-Sve je laz,

71.Tanja Savic i Darko Lazic-Ti si ta,Alen Mukovic ft. Big time-Ti si ta,Akitj-Ti si ta i Amadeus band-Ti si ta,

72.Vatreni poljubac-Iz inata,Tamara Filipovic-Iz inata,Baja mali Knindza-Iz inata i Four roses band-Iz inata,potom

73.Zeljko Joksimovic-Mila moja,Fantastic band-Mila moja i Deki Vrengic-Mila moja,

74.Frenky-Kraljica i Jelena Rozga-Kraljica,

75.Toni Cetinski-Zajedno i Aleksandra Perovic-Zajedno,

76.Piloti-Iza oblaka,Neverne bebe-Iza oblaka i Lepi-Iza oblaka,

77.EKV-Ljubav i Neverne bebe-Ljubav,ali i

78.Zeljko Sasic-Vezite mi ruke i Moby Dick-Vezite mi ruke,pa

79.Rodja Raicevic-Zlatna jabuka i Boris Novkovic-Zlatna jabuka,

80.Rodja Raicevic-Haljina i Goca Trzan-Haljina,

81.Tanja Banjanin-Pamtim i Marko Mandic-Pamtim,

82.Janicar(tradiocionalna) i Cune Gojkovic-Janicar,

83.Riblja Corba-Jedino moje i Rodja Raicevic-Jedino moje,

84.Nana Mouskouri-Habanera i Zeljko Joksimovic-Habanera,onda i

85.Oktobar 1864-Jutro,Bojan Milanovic-Jutro,Djordje David-Jutro,Jelena Tomasevic-Jutro i Kaliopi-Jutro,

86.Ceca-Vreteno i Zeljko Joksimovic-Vreteno,

87.Jami-Svejedno i Ana Kokic-Svejedno,

88.Dragana Mirkovic-Luce moje i Lepa Djordjevic-Luce moje

89.Generacija 5-Javi se,Parni valjak-Javi se,Hari Mata Hari-Javi se,Tifa-Javi se,Frenky-Javi se,Magija-Javi se,Leteci odred-Javi se i Cira-Javi se,zatim

90.Vatreni poljubac i Tifa-Ne pitaj me,Aca Lukas-Ne pitaj me i Ivana Jordan-Ne pitaj me,

91.Toma Zdravkovic-Mirjana i Predrag Zivkovic Tozovac-Mirjana

92.Christos Dantis-Kommatia i Despina Vandi-Kommatia,

93.YU grupa-Dunave i Ceca Slavkovic-Dunave,

94.Sting-Book of my life i Ivana Jordan-Book of my life,potom

95.Kerber-Ana i Srebrna krila-Ana,

96.Osvajaci-Kraj i Moby Dick-Kraj,

97.Boris Novkovic-Kad te srce za mnom zaboli i Osvajaci-Kad te srce za mnom zaboli,

98.Dado Glisic-Disem i Van Gogh-Disem,

99.Petar Graso-Idi i Kiki Lesendric i Piloti-Idi,onda i

100.Frenky-Zvezda i Zeljko Joksimovic-Zvezda,

101.Talk Talk-It's my life,Dr Alban-It's my life i Bon Jovi-It's my life,

102.Viktorija-Arija i Zeljko Joksimovic-Arija,

103.Aca Lukas-Chivas i Seka Aleksic-Chivas,

104.Tijana Dapcevic-Necu,Amadeus band-Necu i Zlatko Pejakovic-Necu,potom

105.Srebrna krila-Cao amore i Zlatko Pejakovic-Cao amore.

106.Bojan Tomovic-Nisam te zaboravioi Zlatko Pejakovic-Nisam te zaboravio,

107.Sandi-Malena i Zlatko Pejakovic-Malena,

108.Palvi orkestar-Ti si moja sudbina i Zlatko Pejakovic-Ti si moja sudbina,

109.Ivana Jordan-Zora i Drazen Zecic-Zora,ali i

110.Generacija 5-Ti i ja,Mitar Miric-Ti i ja,Boris Novkovic-Ti i ja,Ivana Jordan-Ti i ja,Flamingosi feat. Karolina Goceva-Ti i ja,Vlado Georgiev-Ti i ja,Marko Gacic i Jelena Krsmanovic-Ti i ja,MCN feat. Sara Jo-Ti i ja,MC Stojan i Jana-Ti i ja i Zeljko Vasic-Ti i ja,

111.Mars Venus-Kratak spoj,Maja Marijana-Kratak spoj i Trik F/X feat. Cvija-Kratak spoj,

112.Duck-Oglas i Ella B-Oglas,

113.Mama rock-Pokreni me i Laki Pingvini-Pokreni me,

114.Dino Merlin i Ivana Banfic-Godinama,Crvena jabuka i Halid Beslic-Godinama i Lexington band-Godinama,potom

115.Parni valjak-Godine prolaze,Bajaga i Instruktori-Godine prolaze i Marina Zivkovic-Godine prolaze,

116.Van Gogh-Ekstaza,Ana Nikolic-Ekstaza i Dado Polumenta-Ekstaza,

117.Nana-Lonely i Akon-Lonely,

118.Zorica Brunclik-A tebe nema,Branka Sovrlic-A tebe nema i Doris Dragovic-A tebe nema,

119.Predrag Zivkovic Tozovac-Madjarica i Zdravko Colic-Madjarica,pa

120.Dragan Kojic Keba-Lako je umreti i Zeljko Vasic-Lako je umreti,

121.Elektricni orgazam-Hej ti,Funky G-Hej ti,Vlado Georgiev-Hej ti,Trkaj feat. Ana Sinkovec-Hej ti,D' Legende-Hej ti i Ziko Jovanovic-Hej ti,

122.Tap 011-Zene i Funky G-Zene,

123.Kemal Monteno i Boris Novkovic-Daleko,Leontina-Daleko,Goca Trzan-Daleko,Detour-Daleko,Ivan Zak-Daleko i Daniel Sordjan-Daleko,

124.Dr Iggy-Bicu tu,Gru-Bicu tu,Sergej Cetkovic-Bicu tu,Acapulco band-Bicu tu,Igor Garnier ft. Minja Samardzic-Bicu tu i Dario ft. Katja i Lela-Bicu tu,ali i

125.Mile Kitic-Sankeru i Marchelo-Sankeru,

126.Classix Nouveaux-Giulty i Tose Proeski-Giulty,

127.Danijela Karic Martac-Znam i Zeljko Joksimovic-Znam,

128.Zeljko Vasic-Moje zlato i Petar Graso-Moje zlato,

129.Ana Bebic i Zeljko Vasic-Jugoslavija i Amadeus band-Jugoslavija,potom

130.Tropico band-Belo odelo,Badji-Belo odelo i Gale Mitrovic-Belo odelo,

131.Amadeus band-Lazu te i Sasa Kovacevic-Lazu te,

132.Kiki Lesendric i Piloti-Slucajno,Sasa Kovacevic-Slucajno i Dajana Ivin-Slucajno,

133.Goga Sekulic-Gospodine i Emina Jahovic i Natasa Bekvalac-Gospodine,

134.Jasna Zlokic-Skitnica i Marinko Rokvic-Skitnica,ali i

135.Oliver Mandic-Kreni,Moby Dick-Kreni i Severina i Leo-Kreni,

136.Thin Lizzy-Still in love with you,No Angels-Still in love with you,Sherbet-Still in love with you,Sade-Still in love with you i Electro Velvet-Still in love with you,

137.Moby Dick-Marija,Osvajaci-Marija i Divlje jagode-Marija,

138.Louis-Opa,opa,Despina Vandi-Opa,opa,Antique-Opa,opa,Dara Bubamara-Opa,opa,Twins-Opa,opa i Viki Miljkovic-Opa,opa,

139.Oruzjem protivu otmicara-U mraku,Ana Stajdohar-U mraku,Seka Aleksic-U mraku i Djuka Djuranovic i Anabela-U mraku,potom

140.Emina Jahovic-Dal' ona zna i Milena Vucic-Dal' ona zna,

141.Aca Lukas-Koma i Srecko Savovic-Koma,

142.Yves la rock-Rise up,Freaky Fortune feat. Riskidd-Ruse up,Andra Day-Rise up,Melanie Tierce-Rise up,Secret-Rise up,The Skints-Rise up,Maude-Rise up,Beyonce-Rise up,Sunkids feat. Chance-Rise up,Saliva-Rise up,Six 60-Rise up,Savant-Rise up,Ruck P-Rise up,Epic-Rise up,Cecile-Rise up,The dirty youth-Rise up,Skiller-Rise up,Foxes-Rise up...(puno je pesama sa ovim naslovom,tako da bi spisak bio predug),

143.Tijana Dapcevic-Prica o nama,Zeljko Joksimovic-Prica o nama i Neverne bebe-Prica o nama,

144.Beyonce-Hello i Adele-Hello,pa

145.Zdravko Colic-Adam i Eva i Goran Karan i Ana Rucner-Adam i Eva,

146.Zeljko Vasic-Samo moja i Boris Rezak-Samo moja,

147.Trik F/X-Temperatura i Sasa Kovacevic-Temperatura,

148.EKV-Zemlja i Dobrovoljno pevacko drustvo-Zemlja,

149.Ceca-Znam,Robert Bijelic-Znam,Zeljko Joksimovic-Znam i Amadeus band-Znam,zatim

150.Zdravko Colic-Melanholija i Jelena Tomasevic-Melanholija,

151.Tose Proeski-Mala,Moby Dick-Mala,Ana Nikolic-Mala,Rasta-Mala i Zdravko Colic-Mala,

152.Zdravko Colic-Tvoje oci i Dejan Cukic-Tvoje oci,

153.Zdravko Colic-Strpi se jos malo i OT bend-Strpi se jos malo,

154.Dzej Ramadanovski-Zato i Koktel Balkan-Zato,potom

155.Amadeus band-Mozda,Boris Bizetic-Mozda i D'n'D-Mozda,

156.Legende-Ne pitaj i Aco Pejovic-Ne pitaj,

157.Ivana Jordan-Bomba i Neda Ukraden-Bomba,

158.Via Talas-Sama,Dragana Mirkovic-Sama,Ivan Zak-Sama,Maja Berovic-Sama i Xniks-Sama,

159.Silvana Armenulic-Sama sam,Zana-Sama sam i Mag-Sama sam,pa onda

160.Zeljko Joksimovic-Milimetar i Milica Pavlovic-Milimetar,

161.Umberto Tozzi-Ti amo,Gina G-Ti amo i Flame-Ti amo,

162.Lidija-Idi,idi,Hari Mata Hari-Idi,idi i Vanesa Sokcic-Idi,idi,

163.Bajaga i Instruktori-Moji drugovi i Vanesa Sokcic-Moji drugovi idr.

Kada sam pitao profesora Prava Intelekutalne svojine na svom fakultetu,kako se ova problematika resava,rekao mi je sledece:

,,Autor,koji primeti da njegove kolege daju svojim autorskim delima iste vrste svoj naziv,ima pravo da podnese tuzbu i zahteva obestecenje.Ne mogu dve pesme ili dva filma isti naziv da imaju,da ne bi doslo do zabune kod publike,osim ako je u pitanju nastavak,sto je slucaj sa knjigama i filmovima,ili ako je u pitanju nova verzija,sto je slucaj sa pesmama i kompjuterskim programima.Kod svega autori vode racuna,osim kod pesama,i to ce tako i biti jer to publici ne smeta,a cim publici ne smeta,sto bi smetalo muzicarima.Ipak je lepse zaradjivati na svirkama,a ne na sudskim sporovima,zato muzicari mnogo i ne brinu za ovo,a i publika nema neke koristi od toga,pa i ne obracaju paznju na to.Pravnici takodje ne brinu o tome,jer znaju da ne mogu tu da zarade,jer niko oko toga nece da pravi pitanje,tako da se oni okrecu drugim stvarima,pa za intelektualnu svojinu ne postoji veliko intersovanje,bar u Srbiji,u svetu verujem da je drugacije."

Isti je slucaj i sa emisijama Bulevar i Bravo show,gde kod prvog imate dve emisije istog tipa,a razlicite sadrzine i sa istim imenom,a kod drugog je prvo bila emisija Jelene Bacic Alimpic,a sada emisija istog tipa,ali viseg ranga,koju vodi Vlada Stanojevic,a razliciti su urednici,i druga nije nastavak prve,a to po zakonu nije dopusteno!

Trenutno najcitaniji tekstovi

Pesme koje imaju izvesne slicnosti(obrade i/ili plagijati)

Citati o umetnosti

Estrada i podzemlje