U Edenu na Istoku

Nedavno je u niskom Narodnom pozoristu bila odrzana predstava pod nazivom U Edenu na Istoku,radjena po motivima istoimene knjige Borislava Pekica,u reziji Nikole Djuricka.U toj predstavi postojale su samo dve uloge i te uloge tumacili su Nikola Djuricko i Vojin Cetkovic.Da vidimo o cemu se radi u samoj predstavi.Posto sam zakasnio na samoj predstavi i to prilicno,mogao sam jedino glumce da sacekam,ali evo sta pisac Borislav Pekic kaze o svom knjizevnom delu:

Drama U Edenu, na Istoku doživela je pet postavki i na desetine izvođenja u poslednjih 40 godina.
„Pozorišni čin je, zapravo, tajna vaskrsenja. Kad su moji komadi u pitanju on se, imajući i funkciju hitne pomoći, podudara sa veštačkim disanjem koje beznadežnom utopljeniku vraća vitalitet. Pišem i dalje drame, imajući to u vidu.“ Borislav Pekić
Iako po obimu značajno manji od romanesknog, Pekićev dramski opus zauzima po važnosti i književnom kvalitetu značajno mesto u celokupnom delu ovog pisca. Ne samo u pogledu dominantnih i opsesivnih tema koje se neminovno „produžavaju“ iz romana ka dramama već i u pogledu kreativne žanrovske polivalentnosti jer mnogi likovi iz Pekićeve proze dobijaju nove/stare živote u dramama. U kontekstu dela ovog pisca roman i drama stoje naporedo, postoje simultano, dopunjujući i obogaćujući večne Pekićeve teme: sudbinu pojedinca i naroda, cincarsku vekovnu odiseju, totalitarizam i egzistencijalni istorijski sarkazam, velike sudbine malih ljudi i male živote u velikim nacionalnim sunovratima...
Sve ono što je Pekića učinilo jednim od najvećih pisaca dvadesetog veka oživelo je u imaginativnoj i dramaturškoj sferi pozorišta. Ali ne da bi strasnu piščevu metaforu učinilo konačnom ili mogućom u još jednom kreativnom mediju, nego da bi se upravo dokazalo i pokazalo koliko su strast i kvalitet književnog teksta svuda i uvek prepoznatljivi.

Izvor:knjizara.com

Dobro,sada da vidimo kako su se akteri predstave zahvalili svojim fanovima,posle odrzanog dogadjaja.Prvi koji se preda mnom pojavio,bio je Vojin Cetkovic.

,,Cao Vojine."-javih mu se i pruzih mu ruku da se pozdravimo.

,,Cao."-smekerski rece Vojin i uzvrati pozdravom.

Pitah ga za fotkanje,sto on bez problema prihvati.U tom casu naidje i Nikola Djuricko,predlozio sam im da me prvo Nikola fotka sa Vojinom,pa onda Vojin da se posle oduzi Nikoli.Ovaj predlog je njima definitivno bio kul,na sta mi Nikola Djuricko rece:,,Moze.To mi je kul!"

Uslika Nikola Vojina i mene,pa rece:,,Super ste.Znate,ja sam jedno vreme bio vajar."

 

  S obzirom da nisam znao o cemu se radi,ostao sam mrtav ozbiljan.Za razliku od mene,Vojin,posto je znao za Nikolinu salu,prsnuo je u smeh.Nakon toga,akteri predstave su promenili uloge,tako da sam doziveo da umesto ja da fotkam glumce,fotkali su oni mene.Inace,sve poznate licnosti u principu izbegavaju ovo da rade.Retko ko na to pristaje.Mahom se drze one fore 'ajde da se fotkam sa tobom,to mi je OK,ali ja tebe da fotkam sa nekim,ma idi,ko sam ja,ko si ti.Kod ovih to nije bio slucaj.Ipak,do Nikole i Vojina,mogli su samo najbrzi i najsnalazljiviji da dodju,jer su oni ubrzo nakon ovoga otisli u bife niskog pozorista,da se malo osveze i odmore.S toga,evo preporuke niskoj publici,kada vam kazu da su glumci otisli ili da su zbrisali od fanova,samo se spustite u bife koji je ispod one biletarnice gde portiri obicno sede.Tu vas niko nece dirati,a bife jos ne zakljucavaju;obezbedjenja nema,tako da navalite dok ne promene svoju politiku.

 


Trenutno najcitaniji tekstovi

Pesme koje imaju izvesne slicnosti(obrade i/ili plagijati)

Citati o umetnosti

Estrada i podzemlje