Da li prof. Dr Ivan Bekjarev moze biti duhovit?

Vec od 15.juna ove godine uveliko tece manifestacija ,,Leskovacko leto” koju sam od skora prestao da pratim,zbog oskudnog programa,ali ove godine resili su izgleda da malo sebi poprave imidz;tako je kontrovezna licnost Ivan Bekjarev dospeo na platou etno-kompleksa ,,Sop-Djokic”(kad li ce drzava vratiti ovu kucu pravim vlasnicima,cesto se u sebi pitam).
No,vratimo se nasoj temi,u 21 cas i 15 minuta Ivan Bekjarev izlazi na scenu;TACAN K’O SVAJCARAC i najavljuje svoj kabare ,,Smeh,samo smeh”.Rec je o monodrami koju je on jos kao mlad napisao,a onda je s vremena na vreme revidirao.Rekao je,ali i slagao,da mu je ovo drugo gostovanje u Leskovcu,u ovoj kalendarskoj godini.Zasto kazem slagao?Pa kazem iz jednog jednostavnog razloga,sto je on prvo imao tribinu u LKC-u,pa mesec dana kasnije i nastup svog kabarea koji je ponovio na ovoj manifestaciji,tako da ovo nikako nije moglo da mu bude drugo gostovanje,vec trece,a drugi je bio nastup.Elem,Bekjarev svoj nastup najavljuje interpretiranjem(recitovanjem) pesme ,,Neverna supruga” u kojoj se radi o momku koji je zavoleo udatu zenu i onda je ostavio kada je saznao pravu istinu.Ovde naravno nije rec o komediji,vec o ozbiljnom uvodu,po kome je Bekjarev ostao sebi dosledan.Ovde su se naravno nanizale i pesme brojnih nasih pesnika,tipa Aleksa Santic,Milan Rakic,Dusko Radovic,Ljubivoje Rsumovic i drugi,gde su teme bile bas ozbiljne,a onda je drugi deo bio posvecen kabareu.
Pre nego predjem na kabare,moram da se osvrnem i na neke druge detalje.O kojim detaljima je rec?Evo prilike,da i to saznate.
1.Joakim Vujic o Vuku Karadzicu

Insert iz igrane serije ,,Vuk Karadzic" snimljene 1987.godine
 
Moram da priznam da se slazem sa J.Vujicem,zato sto je Vuk u pokusaju da nas priblizi Hrvatima,udaljio nas od Rusa,cime je pojedina slova iz Vincanskog pisma(jedino pravo srpsko pismo staro oko 4000 godina;jos je Noje koji je barku pravio bio ziv posle potopa kada je nastalo ovo pismo) zamenio latinicnim slovima,kao npr. slovo J,koje vuce poreklo bas iz rimskog pisma latinice.
Opsirnije o ovome mozete procitati u knjizi Miloslava Samardzica ,,Tajne Vukove reforme” i da vidite sta sam hteo da vam kazem,a ja se sada vracam Bekjarevu.
2.Pesma koju je Ivan Bekjarev napisao,a publici je postavio kao zagonetku da je pogode;mi je sada citamo.
,,O zeno nad zenama,
Izadji s’ morskim penama,
O zeno,nad zenama,
Pronadji me medju stenama,
O zeno nad zenama,
Budi u mojim scenama”

Fanovi koji pre 4 meseca nisu imali prilike da gledaju Ivana,nisu mogli da pogode o kom se autoru radi,ali su mu zato to do znanja jasno stavili,kada su na njegovo pitanje ,,ko je ovo napisao?” iz sveg glasa viknuli ,,Ti!”Inace,Ivan Bekjarev je napomenuo da je ovu pesmu jos kao mlad posvetio jednoj Leskovcanki koja mu se dopala.Sta se tu dalje medju njima zbilo;nije nam otkrio.

Mislim da je sada red da se posvetimo kabareu;slede najsmesniji detalji:

1.Kaze Ivan Bekjarev da su u Engleskoj svi rodjaci obuhvaceni terminom ,,cousin” sto jeste tacno,dok kod nas svaki rodjak ima svoje ime,sto predstavlja bogatsvo naseg jezika u odnosu na njihov i pokazuje koji jezik koliko realno vredi i to objasnjava na sledecem primeru:

,,Ozenio moj otac majku moje zene,i postavlja se pitanje ko se kome tu sta pada.Bice da mi je tasta u isto vreme i maceha,a da je moj otac mojoj zeni u isto vreme i ocuh i svekar,ali i da sam ja mom tati ujedno i zet,a ne samo sin,kao sto je i moja zena u isto vreme svojoj majci i ‘cerka i snajka.Ali to nije sve,oni su jos i sina dobili,koji se meni pada i brat i surak,a mojoj zeni i brat i dever.” ,,Kod nas,”kaze Bekjarev, ,,je tako,dok bi se kod Engleza svi rodjaci nazvali cousin,pa bi bilo cousin ovaj,cousin onaj,dok sve ne potrpamo u kazan.”

Prepoznajete slicnost cousin(ˈkəzən)-kazan;slicno se cita.

2.Ivan Bekjarev prica i o licnosti koju su skoro svi zaboravili.Rec je o Jovanu Hazi-Kosticu,nekada najsmesnijem Jugosolovenu koji je zbog svog humora uvek uspeo da izbegne da plati racun u kafani,jer je takav bio carsijski dogovor.Da vidimo po cemu bi Srbija mogla da pamti ovog komicara.

-Sta je to svinja?
To je prase koje je uspelo u zivotu.

-Finale evropskog prvenstva 1964.godine u fudbalu,utakmica Italija-Jugoslavija,komentator Mladen Delic;pazljivo citamo.

,,Taljani ostro napadaju ka Jogoslovenskom golu.Loptu vodi,je li je to Betega,da vidim.Jee,Betega!”(procitaj ovo naglas,da bi razumeo stos)
Ovo su inace brojni mediji u tadasnjoj FNRJ preneli kao lapsus,iako nije rec ni o kakvom lapsusu,jer je covek komentarisao utakmicu na svom hrvatskom jeziku;jee,Betega!

-Ovde nije izostao ni aforizam ,,Mi Jugosloveni” gde cu citirati deo toga.

,,Mi Jugosoloveni,imamo 540 godina,500 pod Turcima i 40 godina zivota,A poneke Jugoslovenke imaju 523 godine,njenih 20,500 pod Turcima i 3 u turskom haremu.
Mi Jugosloveni,zaradjujemo 100 maraka mesecno,a trosimo 1000.Kako to?Pa jedan ne pije,drugi ne pusi,treci ne juri zene i tako se ustedi i moze da se zivi.A sto bi Jugosloveni jurili za zenama,kad one jure za njima i uvek ih stignu,jer su oni spori,a kad ih stignu tesko njima,jer se Jugosloven mora izdrzati.”

3.Ovde nije izostao ni pomen jednog od najvecih intelektualaca Srbije svih vremena Brane Cvetkovica,coveka koji je zavrsio dva fakulteta na univerzitetu na Sorboni;rec je o Koreografiji i Likovnoj akademiji.Deo ovog kabarea,zasnovan je na tome sta Brana Cvetkovic kaze o izvesnom profesoru Anatomije;citamo.

,,Pu!Kakav je ovo profesor Anatomije!?Pu!Jel’ ovo profesor Anatomije!?On za srce kaze da radi kao pumpa,pa to nije normalno!Jos navodi pored srca ,,u daljem tekstu pumpa”,pa kako bi bilo da srce zamenimo pumpom u svakom kontekstu!?
Mirno spavaj pumpo moja.
Dosao mladic da zaprosi devojku i sta da kaze njenom ocu.Sta!?Ona je meni predala svoju pumpu,a i ja sam njoj moju,za svaki slucaj.
Sta kada muz zatekne zenu sa ljubavnikom u krevetu,da joj kaze ,,ovo je za mene kraj,ugrizla si me za pumpu”.
...ili ljubavna pisma ,,od pumpe,pumpi”
..ili pumpu si mi probio”
Mislim stvarno nema smisla,sada treba da pevamo ,,Evo ti pumpa na dlanu”.

4.Bilo je tu i viceva,za koje Bekjarev kaze da ne mogu biti deo pozorista,niti se mogu uvrstiti u umetnost.Sto se tice stand-up komedije,on smatra da to nije gluma,vec glupiranje i da nema veze sa monodramom koja je daleko iznad tog nivoa,cak i kada je smesna.Da vidimo koje je to viceve Bekjarev podelio sa nama.

-Sta se ispadne kada se ukrste pit-bull i pudlica?
Pudlici ispadnu oci.

-Caskaju dva pijanca i jedan ce drugom:
,,Kada umrem,da mi grob prelijes rakojim.”
Na to ce ovaj drugi:,,Hocu,samo da je propustim kroz bubrege.”

-Jedan bracni par dugo nije mogao da ima dece i krenu oni da konsultuju lekare,i tako se prosetali po svetu,kad ce njima jedan lekar ,,masina za radjanje je zardjala,jer dugo nije koriscena,zato nemate dece.”

-Sta je smesno na babi?

5.Bilo je tu i aforizama,kao recimo stih Ljubivoja Rsumovica ,,Pres’o sam se 100%,seljak bio,seljak ost’o.” ali i aforizmi Duska Radovica o Beogradu i Beogradjankama,tipa ,,srecno udate zene imaju svoj auto kojim idu na posao,jos srecnije udate su vozene,od strane nesrecno ozenjenih muzeva” ili recimo ,,zena ti je kao parking,ako na pravo mesto,u pravo vreme,ne stavis koliko treba;izgubio si mesto”.
Bilo je naravno tu jos aforizama,ali ih se trenutno ne mogu setiti osim onog ,,kad se lepa zena smeje,dzep place” ili ,,kada bi se babe bavile politikom,morao bi da se odrzi govor za svako presecanje pupcane vrpce" ili recimo ,,porezom koji placate na alkohol,finansirate kulturu”..Bilo je stvarno izreceno puno stihova za sat vreme,da ne moze sve u jednom tekstu da stane,tako da vam ostaje da odete na nastup Ivana Bekjareva i lepo to poslusate i pogledate,a i upoznate ga,jer je ljubazan i korektan sa publikom.

Trenutno najcitaniji tekstovi

Pesme koje imaju izvesne slicnosti(obrade i/ili plagijati)

Citati o umetnosti

Estrada i podzemlje