Kako se Sanja Ilic i Balkanika druze sa svojim fanovima?

Aleksandar Sanja Ilic je 2011.godine sa svojim orkestrom Balkanika,imao koncert na leskovackoj Rostiljijadi.Te veceri,posao sam na koncert sa svojim rodjenim bratom.Dodjemo mi do bine,kad ono gle,bina ogradjena kao zamak u bajci.Na danasnje vreme,to podrazumeva da je bina bila ogradjena sa ogradom u DVA REDA,A NE U JEDNOM,KAO STO JE PREDVIDJENO;od obezbedjenja umesto 4 do 5 coveka,kao sto se obicno radi na koncertima,OVDE IH JE BILO DVADESET.Kada sam to ugledao,rekoh svom bratu:,,Do ovog nema sanse da se dodje."

,,Ma ne preteruj."-rece on,pa nastavi:,,Mozda covek zeli da bude sve u najboljem redu.Znas kako je,ipak je manifestacija veoma posecena,u takvim guzvama se svasta desava.Jednostavno,zeli da bude siguran.Ne zeli da brine."

Ko je ovde bio pravu?Moram da priznam da je moj brat definitivno bio u pravu,a ne ja.Da se malo posvetimo koncertu.Pre nego sto su trebali da nastupe Sanja Ilic i Balkanika,isla je par puta najava:,,Spektakl,kakav jos niste videli.Sanja Ilic,i Balkanika."Nakon ove najave,na binu se pojavljuju pomenuti muzicari.Koncert je krenuo sa baladama,kod kojih niko nije mogao da ostane ravnodusan.Ljudi su se jedva suzdrzali;bili su skamenjeni.Najteze sam podneo kompoziciju ,,Dolina suza".Nakon toga,Sanja Ilic videvsi,da to ne ide kao sto je predvideo,izvinio se publici,i najavio pesme sa veselijim ritmovima.Prva koja je usledila,bila je kompozicija ,,Plava ptica",za koju je Sanja Ilic rekao da je napisao 1990.godine.Inace,za svaku kompoziciju je govorio,kada je nastala.To su i bile najave za svaku kompoziciju.Najvise pozitivnih reakcija,odnela je kompozicija ,,Cepaj".Da vidimo kako je to bilo.Sanja Ilic,pre nego  da njegovi ljudi zasviraju pesmu,rece publici:,,Trebace nam vasa pomoc.Ja cu reci jedan,dva,tri;a vi ce te reci cepaj!"Publika se solidarisala sa njim,pa tako i bese.

,,Jedan,dva,tri..."-rece Sanja Ilic.

,,Cepaj!"-viknuse fanovi iz sve snage,koliko su mogli.

Usledila je svirka.Razvalili su trubaci.Tu su bile odsvirane i kompozicije Kermes,Djipaj,Dzas-has idr.Inace,sve etno kompozicije imaju nekako neobicne nazive,mozda sam muzicki pravac to predvidja.Za kompoziciju Kermes,bile su postavljene buradi,zelene boje,na kojima su svirala dva muzicara iz orkestra.Ovaj koncert je definitivno bio drugaciji od ostalih,najvise po tome sto su bili svirani instrumenti,na koje narod nije navikao,da ih stalno gleda i slusa.Takodje,Sanja Ilic je pored klavijature svirao jos jedan instrument ciji mi naziv nije poznat,jer se ne bavim muzikom;znam samo da je na tom instrumentu bilo dovoljno dva puta rukom da mahne,i tako je zvuk Sove proizvodio.Na koncertu su muzicari odsvirali i kompoziciju iz serije Otpisani,gde cak ni obezbedjenje nije moglo ostati namrgodjeno;krenuli su da se vesele zajedno sa publikom.TO JE INACE BIO JEDINI KONCERT,NA KOM JE OBEZBEDJENJE BILO DO TE MERE RASPOLOZENO,KAD SU LJUDI IGRALI PORED BINE.Mislim,ocigledno je sve jasno.Na ovom koncertu,pojavio se i sin Aleksandra Sanje Ilica,mladi pop pevac Andrej Ilic,koji je otpevao u duetu pesmu Princeza sa jednom devojkom iz orkestra,koja je inace tu glavni vokal.Sanja Ilic je rekao za ovu pesmu,da je on pre skoro tri decenije(tada)tu pesmu napisao za Dada Topica i Sladjanu Milosevic,i da su oni sa tom pesmom trebali tadasnju Jugoslaviju da predstavljaju na Evroviziji,ali su oni na zalost odustali od toga.Ipak,pesma je i bez tog takmicenja posatala hit,i popularna je i danas.Nakon ove pesme Andrej je izveo pesmu ,,Ljubi me na Ibici".Za ovu pesmu,orkestar je sisao sa bine,dok je Andrej pevao ,,Princezu",da skinu sa sebe belu narodnu nosnju,koju su 'davno nosili srpski preci,i obukli su odecu koju mornari obicno nose.Zasto?Zato sto su tako bili odeveni i na snimanju samog spota,pa su zeleli da spot uzivo,koliko je moguce priblize publici,i uspeli su u tome.Inace,ova pesma je nastala 1985.godine i to u Disco aranzmanu.Kompoziciju je i tada radio Sanja Ilic,a izvela je grupa ,,Hladna braca".Oni su se sa tom pesmom takmicili na festivalu ,,Mesam".Andrej je naravno izveo noviju verziju pesme,u aranzmanu savremene pop muzike.Sanja Ilic se izvinio publici,zbog toga sto nisu doveli glumca Nenada Okanovica,koji je glavni akter na spotu,jer bi to jos bolje bilo,ali je to i bez njega proslo dobro.Toliko o koncertu.Sada da vidimo detalje posle koncerta.S obzirom da je bas tada Sanja Ilic izdao svoj novi CD,iskoristio je priliku da taj CD prodaju njegovi ljudi na koncertu i potpisivao se fanovima na omot CD-a,kao i na poster koji je isao uz CD.Takodje,bilo je i slikanja sa publikom,gde su svi bili jako ljubazni,ali je i tu doslo do jedne nepravilnosti.Ta nepravilnost bila je,sto su organizatori leskovacke Rostiljijade,svoje prijatelje i rodjake pustali preko reda,tako da je vecina morala zbog njih da ceka,ali docekali smo.Prvo sam do Andreja Ilica dosao,koji je bez problema prihvatio druzenje sa fanovima.

Potom je usledio Sanja Ilic,pa da vidimo i to iskustvo.

,,Dobar si bio,video sam te."-rece mi Sanja Ilic,cim sam dosao do njega.

Zahvalio sam mu se i upitao ga da se fotografisemo,sto je on bez problema prihvatio.Rekao sam mu da se mom bratu mnogo dopala njegova muzika,sto je moj brat i potvrdio.Na ovo je Sanja Ilic rekao sledece:,,Znas sta,lepo je imati mlade fanove,jer se oni vremenom naviknu na tvoju muziku,pa ti i karijera duze traje.Stvarno sam ponosan na to sto mladi ljudi vole to sto ja radim."

Sanja Ilic je potpuno zatecen bio,dok je ove reci izgovarao,jer ni sam nije ocekivao da ce ovako dobro proci.Iako je koncert poceo tuzno,ipak se zavrsio sprektakularno.Sanja Ilic je tokom koncerta najavio nastup u Isatnbul,koji za nedelju kasnije bio zakazan.Inace,svi muzicari jednom nedeljno imaju svirku,obicno Petkom ili Subotom,retko kad bude neki drugi dan;i retko kad se desi da dve veceri uzastopno imaju svirke.Takodje,nisam mogao,a da se ne fotografisem i sa prof.Ljubom Dimitrijevicem,zbog njegovog imidza.Svima je kao takav zapao za oko.Hajde da vidimo,kako je i to bilo.

,,Ja sam najbolje mesto za slikanje odabrao,jel' tako?-upita on mene.

,,Jeste,jeste."-kroz osmeh mu to rekoh.

Sto se mog brata tice,on se samo sa Andrejem i Sanjom slikao,ali na ovom blogu se objavljuju samo moje slike,zato sto postujem tudju privatnost.

Eto,bese ovo jos jedno vece za pamcenje.

Trenutno najcitaniji tekstovi

Pesme koje imaju izvesne slicnosti(obrade i/ili plagijati)

Citati o umetnosti

Estrada i podzemlje