Promocije

Promocije  nisu nista drugo,nego predstavljanje nekog proizvoda na lep nacin.Da ne bi mnogo duzio pricu oko ovoga,hajde da vidimo,na kojim sam promocijama bio prisutan?Idemo redom:

 

1.Simeonov pecat

Vanja Bulic,novinar,voditelj i pisac;jednom recju,kontroverzna licnost,imao je promociju svoje knjige pod nazivom ,,Simeonov pecat" u knjizari ,,Laguna" u Nisu,kao i u galeriji Srbija i paviljonu u niskoj tvrdjavi.Vanja i ja smo se upoznali u knjizari ,,Laguna" ,pa da vidimo kakav je bio taj susret?

Prilazim vratima pomenute knjizare u Nisu,kad ono iz njih izlazi Vanja Bulic sa telefonom marke ,,Samsung",crne boje i telefonira uveliko.Kada me ugledao,samo me je desnom rukom potapsao po levom ramenu,rekavsi mi da udjem u knjizaru i sacekam ga.To sam i uradio.Vanja je posle zavrsenog razgovora usao u knjizaru i rekao mi:

,,Znam ja za tebe,ti redovno pratis desavanja i trudis se da upoznas poznate licnosti i fotografises se sa njima da ovekovicis susret.Meni to odgovara,i ja cu te prihvatiti."

Nakon ovih Vanjinih reci,usledilo je ovekovicenje ovog susreta.Vanja Bulic je nakon toga upitao prodavacicu knjizare ,,Laguna" sledece:

,,Da li smo dobro ispali on i ja na slici,ili smo u mraku?"

,,Lepo ste ispali,mozete da pogledate."-odgovorila je ona.

Nakon toga sam morao da napustim knjizaru,zbog svojih privatnih obaveza,ali tu nije bio kraj.Cika Vanja i ja smo se videli u toku dana i posle tog susreta.Dok sam zavrsavao svoje obaveze,ovaj gospodin je u knjizari ,,Laguna" potpisivao knjige Simeonov pecat,Oko otoka i Sto bisera.Inace,Vanja je autor pomenutih knjiga.U knjizi Sto bisera,on opisuje svoja iskustva sa poznatim licnostima koje je u emisiji ,,Biseri" ugostio.U knjizi ,,Oko otoka" ,on opisuje kakve posledice ostaju na ljude koji su izdrzavali kaznu na Golom otoku,i koliki bol to ostavlja na njihovo potomstvo,kao i gnev i netrpeljivost prema toj politickoj opciji,i kako se to sa kolena na koleno prenosi.U knjizi ,,Simeonov pecat" ,Vanja opisuje kako je doslo do paljenja manastira ,,Hilandar" ,kao i to kakvi se rituali u njemu izvode?

U toku dana,ja sam se sa ovim piscem sreo kod galerije ,,Srbija",gde je on zavrsio promociju svoje knjige,a onda smo se zajedno uputili ka paviljonu u niskoj tvrdjavi.Vanja je naravno pricao o tome kako je sa pevacem Zdravkom Colicem isao u ,,Hilandar" ,i kako su ucestvovali u izvodjenju rituala,gde naravno nema niceg nakaradnog.Takodje,napomenuo je da ljudi tada mogu da osete kakva energija prostruji kroz njih,i napomenuo je da je imao utisak kao da su Sveci na ikonama bili zivi tada.Dobro,to je njegovo misljenje.Takodje je pomenuo kako je jedna Nemica obucena u musko usla u manastir ,,Hilandar" da prisustvuje izvodjenju rituala i kako su je ipak provalili da je zensko,tako sto kada su seli da jedu,njoj je ispala viljuska,i sad umesto da ona skupi noge,da viljuska ne zavrsi na podu,ona ih je rasirila.Vanja je napomenuo da je to navika kod zena,s obzirom da one pretezno suknje nose,a Nemica je tada pantalone nosila.Takodje,ovaj pisac je napomenuo da postoji sumnja da su britanska sluzba MI-6 i drustvo ,,Opus dei" ucestvovali u paljenju ovog manastira,koji je podigao Sv.Simeon(Stefan Nemanja);vise o tome,u pomenutoj knjizi.Vanja Bulic je takodje naglasio da je za posetu ,,Hilandara" potrebno odobrenje od manastira ,,Sveta gora",sto znaci da prvo mora tamo da se ode,pa posle na ,,Hilandar".Vanja je takodje najavio i izdanje svoje nove knjige ,,Jovanovo zavestanje" ,u kojoj je opisao stvaranje,otimanje i seljakanje Miroslavljevog jevandjelja.Ta knjiga je ugledala svetlost dana,i danas je ima u prodaji,u svim Laguninim knjizarama.

Stari smeker je naravno,bio ljubazan sa svojim citaocima,tako sto je svakome uredno potpisao primerke svojih izdanja i tako sto se sa svim svojim citaocima fotografisao,koji su to zeleli.Cak je kompliment dao jednoj gospodji i njenoj kcerci,rekavsi im da se ne zna koja je lepsa.Na ovoj promociji,prisustvovao je i Niski pisac Bane Jankovic,ali samo kao posetilac.

Kada sam Vanju pitao za drustvo ,,Opus dei",on je meni preporucio knjigu Normana Mekenzija ,,Tajna drustva" ,koja takodje moze u Laguni da se nadje.Nakon ovog susreta,ja sam Vanji Bulicu pozeleo sve najbolje u zivotu i radu,i tako smo se rastali.

 

2.Branio sam istinu i Sine budi covek

Na sajmu knjiga u Nisu se pored Vanje Bulica nasao i bivsi general Veselin Sljivancanin.Inace,Veselin i Vanja su braca od strica.To sam saznao tako sto je Vanja napomenuo da su Bulici nastali od Sljivancanina,i da je njegovo pravo prezime Sljivancanin.To je Vanja napomenuo u delu svog izlaganja,kada je pricao o svom zivotu.Pomenuta braca nisu gostovala u istom danu,vec u razlicitm danima(Vanja u utorak,a Veselin u subotu).Sljivancanin je samo u paviljonu u tvrdjavi bio i nigde vise,sto se tice sajma.On je u svojim knjigama opisao svoje zivotno iskustvo.
U knjizi ,,Branio sam istinu" ,Sljivancanin govori o svom iskustvu u Haskom tribunalu,i o tome kako su se optuzenici u celijama ophodili jedni prema drugima,rekavsi da je postojala izvesna doza netrpeljivosti izmedju njih.Ova knjiga je inace,izdata za kompaniju ,,Novosti".Sto se tice knjige ,,Sine budi covek",Veselin je tu opisao kakav je bio njegov zivot,dok je radio kao general.On je tu opisao i svoje ratno iskustvo.Rekao je da ga je sin njegov naterao da izda tu knjigu,rekavsi mu AKO OVU KNJIGU NE IZDAS,VISE MI NISI OTAC.Eto,udovoljio mu je.Ova knjiga,izdata je za ,,Sluzbeni glasnik RS".Veselin je napomenuo da su ga priveli 13.06. tacno na njegov rodjendan,i to u majicu,sorts i papuce,ne dozvolivsi mu da se pristojno obuce.Tek kasnije je nastupilo pristojno oblacenje i deportovanje u tribunal,ali evo ga,ponovo je sa nama.Inace,Sljivancanin je rodjen 13.06.1953.godine.Da vidimo,kako se bivsi general ophodi sa ljudima?

Pristao je sa svima da caska i da se fotografise.Sto se tice mog susreta sa njim,mogu reci da mi je jako stegao ruku,kao sto i rade prave patriote.Saslusao me pazljivo sta sam imao da mu kazem,a onda smo se fotografisali.Sljivancaninu sam rakao,kako sam ga gledao u Maricevim emisijama ,,Cirilica" i ,,Goli zivot" ,i sta sam tamo zapazio.Zbog prejakog osvetljenja,morali smo cak tri puta da ponavljamo fotogrfisanje;nije mu zasmetalo.

 

3.Samsung hope relay

Samsung hope relay bila je promocija novog mobilnog telefona kompanije ,,Samsung".Ona se odrzala tacno 11.06.2012.godine.Ovaj datum pamtim zato sto sam bas tog dana ujutru polagao ispit,i dao ga sa 10,a promocija je u podne bila.Dejan Cukic je ovde bio voditelj programa,a moj susret sa njim,izgledao je ovako:

,,Gde si Dejane?"-upitao sam ga.

,,Evo na promociji"-odgovorio je.

,,Od kada radis kao voditelj?"-morao sam da ga pitam.

,,Odavno se bavim voditeljstvom,samo sto ti to ne znas.Bio si mali tada.Mozes svoje roditelje da pitas,oni to sigurno znaju.Malo sam pauzirao sa tim,pa sam evo ponovo aktivan u ovoj profesiji."-rece Dejan.

,,Da li pamtis tvoj koncert u Leskovcu,kada smo se prvi put i videli?"-upitao sam ovog coveka.

,,Ne pamtim bas dogadjaje,ali ako tako kazes,onda je tako i bilo"-odgovorio je Dejan.

Nakon ovoga pala je fotka.Dejan je inace sa svima bio jako ljubazan. Cak nije pravio pitanje da se prvo devojke fotografisu sa njim,pa tek onda momci,kao sto je to trazio na koncertu u Leskovcu,gde je takodje bio ljubazan sa svima i nastupao je solo sa gitarom,napravivsi sjajan koncert.


Ova promocija,odrzala se na trgu kralja Milana,sto bi Nisljije rekle kod konja,a ja im kazem NEMOJTE DA VREDJATE VELIKANA!Sa Dejanom sam caskao i o tome kakvi su Kiki Lesendric i Piloti,o kojima ce biti vise reci u nekom od narednih tekstova.Dejan Cukic je rekao da privatno slusa njihovu muziku,i da su zajedno svirali za docek 2009. u Nisu na vec pomenutom trgu.Bas smo se lepo ispricali u Nisu,jer u Leskovcu nismo mogli zbog toga sto je publika kao blesava navalila na njega.Tada je Dejanu i jedan bracni par ponudio da im bude gost u jednom kaficu.jer su njihovu mladost i ljubav proveli uz njegove pesme.Dejan je ovo bez razmisljanja prihvatio.Na trgu u Nisu smo Dejan i ja caskali i o bendu koji je nastupao na ovoj promociji.To su bili Blah blah band.U ovom bendu,pevala je tada i Mika Kostic,koja je skoro zapocela svoju solo karijeru.Oni su nastupali na krovu Samsungovog standa,gde je przilo vrelo Sunce.Mika je puna dva sata pevala sa naocarima za Sunce na oci.Dejan i ja smo takodje i nastup ovog benda komentarisali,gde smo se obojica izjasnili da smo zadovoljni njihovim nastupom.Mika je pozvala Dejana da malo peva sa njima na krovu standa,na sta je on vrlo rado pristao.Posle ovoga,dosao je i trenutak Mikinog druzenja sa fanovima.Mika je sisla sa standa,pomalo uplasena zbog toga sto joj se sminka na licu razlila.Prvobitno je neodlucna bila,da li da se druzi sa fanovima.Uskocio sam tada,i sve je izgledalo kao u bajci.Predlozio sam joj da popravi sminku i da se pojavi pred svojim fanovima.Ona je pristala na ovo.Prvo su se najmladji druzili sa njom,sto je bilo krajnje korektno,a onda i mi malo stariji.Mika je takodje sa svima bila ljubazna.

 

 4.Partibrejkers monografija

Rok grupa Partibrejkers promovisali su knjigu ,,Partibrejkers monografija" u SKC Pravnog fakulteta u Nisu.To je inace klub u sklopu fakulteta.Na promociji se pojavio frontmen grupe Zoran Kostic Cane,koji inace zivi u Zrenjaninu.U sadrzaju knjige nasli su se tekstovi pesama pomenute grupe,koji su nastali tokom citave njihove karijere od 1981.godine do danas.Promocija je pocela krajnje opustajuce,uz lagane rock balade.Da vidimo kako se Cane druzio sa svojim fanovima?

,,Cao Cane"-javio sam mu se.

,,Cao."-uzvratio je pozdrav.

Upitao sam da se slikamo.On mi je predlozio da to uradimo posle promocije,na sta sam mu rekao da necu moci do kraja da ostanem,zbog svojih privatnih obaveza.Razumeo me.Ovaj susret je bio jako interesantan,obratite paznju na ovo.Zagrlio sam ga kao sto se iradi kod fotografisanja,na sta mi je on rekao ,,Izvini,ja se ne grlim sa ljudima." Dobro,svako ima svoj stav,i to mora da se postuje.To je Cane takodje rekao i jos jednom decku,koji je izrazio zelju da se sa njim fotografise.Za razliku od mene,koji sam pustio svoju levu ruku da lebdi u vazduhu,da bi slika licila na nesto,ovaj je pokusao da ga zagrli,stavivsi mu ruku na ledja,na sta mu je Cane rekao: ,,Da li si cuo sta sam ti rekao?"

,,A kako je onaj decko pre mene,stavio ti ruku na ledja?"-upitao ga je ovaj momak.Ovo pitanje se inace na mene odnosilo.

,,On je pustio ruku da lebdi u vazduhu,a nije me zagrlio."-rece Cane.

Slikali su se kao dva spomenika.

Posle ovoga,pocela je promocija.Ljudi su Canetu postavljali pitanja,a on im je odgovarao.Nije zeleo nikakav govor da drzi,zeleo je da sve tece u vidu razgovora,sto i nije tako lose.Pitali su ga za '90-te,gde je on rekao da su to bile godine naglog otreznjenja citavog stanovnistva i da one nemaju nikakve veze sa danasnjim vremenom,koje mu lici na kolonijalizam tj.zadovolji se time sto dobijes i ne buni se.Jedan lik je gledao da se malo sali sa njim pa ga je pitao gde vezbaju za svirke.Ovaj mu je pomenuo mesto,da bi ga lik upitao na kom spratu.Cane mu je rekao na sedmom,SEDMIS.Frajer iz publike mu je na to dodao NOSAM.Nakon ove kratke prepirke,lik je Caneta upitao,ko svira na ostalim spratovima?Cane mu je odgovorio da su na sestom Riblja Corba,a na ostalima narodnjaci,koji POJMA NEMAJU.Jedan decko ga je upitao da li moze knjigu da dobije besplatno?Cane mu je na ovo uzvratio pitanjem:

,,Sto besplatno,dal' si siromasan?"

,,Ja sam student,ali i ovo drugo."-odgovorio je taj decko.

,,Nema poklanjanja."-rekao je Cane.

Takodje,u toku promocije je napomenuo ,,Ko je blizi vlasti,blizi je slasti." Da se ne lazemo,ovo je istina.Takodje,upitao je jednog niskog novinara zasto su zidovi zeleni,on tu boju ne voli?Ovaj mu je rekao da su Kelti svirali,pa su zbog njih krecili zidove kluba u zeleno,a njega nisu imali u planu.Kada se publika ulenjila sa pitanjima,on je rekao ,,Pitajte Nislije slobodno,nije valjda da samo Galiju slusate,a ostalo vas ne zanima?"

Nakon toga sam zbog svojih privatnih obaveza napustio promociju,tako da ne znam sta je bilo do kraja.Znam da je najavio koncert u pomenutom klubu,rekavsi da cemo svi da se ubudjamo ako kisa bude padala napolje,posto je bilo predvidjeno da se koncert odrzi u dvoristu kluba.


5.Zasto Srbija,a ne Evropska unija

Dr Vojislav Kostunica je u Svetosavskom domu u Nisu odrzao promociju svoje knjige ,,Zasto Srbija,a ne Evropska unija".On je u svojoj knjizi opisao stav pomenute zajednice prema nasoj zemlji,objasnio politiku regionalizacije,kao i stav vlasti koja je 2008 bila aktuelna prema juznoj srpskoj pokrajini.O tome je i govorio na promociji.Vise o tome u pomenutoj knjizi.Ja sam se na ovoj promociji nasao u pratnji jednog pravnika,koji je clan Kostunicine stranke.Usput smo popricali o aktuelnim temama u drzavi,koje nisu za ovaj blog.Usli smo u Svetosavski dom,gde su prisustvovali profesori sa raznih fakulteta.Seo sam u drugom redu levo do profesora Krivicnog procesnog prava,koji je meni predavao.Nije mu smetalo moje prisustvo.Nakon zavrsetka promocije upitao sam Voju Kostunicu za fotografisanje.Da vidimo kako je to izgledalo?

,,Dobro vece gospodine Kostunica."-javio sam se coveku i pruzio mu ruku da se pozdravimo.

,,Dobro vece."-rece cika Voja.

,,Kako ste?"-upitah ga.

,,Pa evo,dobro sam."-odgovori on.

,,Da li moze jedna slika?"-pitao sam ga.

,,Moze,kako da ne."-rekao je on.

U tom trenutku,skoci lik iz obezbedjenja i podviknu mi:,,Nema fotografisanja!"

,,Pa cujes li ti coveka sta je rekao?"-pitao sam Kostunicinog telohranitelja.

,,Pusti ga,ja sam mu odobrio."-umesa se Kostunica.

Kostunicin telohranitelj me uhvati za desnu ruku,u kojoj sam drzao telefon i podesi za slikanje,pa onda rece:,,Sad okini."

,,Hvala vam puno."-rekoh Kostunici i potapsa ga po ramenu.

,,Nema na cemu."-odgovori Voja.

Tako se ovaj susret zavrsio.

Trenutno najcitaniji tekstovi

Pesme koje imaju izvesne slicnosti(obrade i/ili plagijati)

Citati o umetnosti

Estrada i podzemlje