Akcenat

Secam se,jos dok sam isao u osnovnu skolu kako su nam nastavnici pricali o tome da se novinari gramaticki potpuno nepravilno izrazavaju.Pamtim,da su aludirali na to da novinari time kvare recnik narodu i da se time stvara jedan nepismen drustveni sloj,nebitno od obrazovanja.Naravno,suvise sam mlad bio,pa nisam na to obracao paznju,do skora.Ali,sta se to desilo sa mnom;zasto sam se time pozabavio?Pa sta reci,kako sam se s' godinama intelektualno razvijao,tako se i fond mojih interesovanja povecavao,pa sam se dotak'o i ove teme.Radeci ovaj blog,imao sam prilike da nekolicine puta naidjem na kritike vezane za gramaticke greske u mojim tekstovima,zbog cega sam bio prinudjen da to korigujem,ali i da se malo pozabavim,za mene novoj naucnoj oblasti koja me dotle nimalo nije zanimala.Takodje,imao sam prilike da vidim i kako novinari obavljaju svoj posao,dok rade usmene ili pismene intervjue;i na razocarenje mnogih primetio obilje gramatickih gresaka.Da li sam bio jedini u tome,ili mozda jos neko deli moje misljenje?

Da vidimo sta iz revolta kaze o tome glumac Milan Gutovic.


Stvarno drsko,ali i iskreno;jednom recju odvazno!Medjutim,ovo nije dovoljno argumentovano,da bi novinari shvatili gde grese i sta treba da menjaju.Posto ovo pomalo lici na jedan revolt,ne bi bilo lose da cujemo jedno strucno misljenje,tacnije,sta nam to moze reci profesor Istorije Radovan Damjanovic;neko ce uzivati u tome dok slusa,a neko ce biti iznenadjen.


Vidimo da je profesor aludirao na zlonamernu permutaciju kratkosilaznih i dugouzlanih akcenata,sto se i primecuje u velikom broju TV i radio emisija,ali i na zlonamernu permutaciju kratkosilaznih i dugosilaznih akcenata,na sta nam je aludirao glumac Milan Gutovic.Naravno da su obojica u pravu i da njihovi navodi opravdavaju visinu njihove inteligencije,jer su oni jedni od retkih koji su prepoznali cilj mediokriteta u Srbiji,a to je da se nasem stanovnistvu istisne izvorni naglasak i da se nasa gramatika POTPUNO NEOPRAVDANO prilagodi gramatikama stranih jezika (konkretno engleskog).Iz Radovanove video kolumne primecujemo da on govori da ovaj medijski teror traje jos od 1945.godine,znaci od dolaska komunizma u Srbiji (tada Jugoslaviji) i da to traje i danas.Ovde se naravno radi o medijskom rasrbljavanju Srba,i to bas kroz kulturu,a to inace datira jos iz doba rimske imperije kako su svojevremeno u svojim knjigama pisali Dr Jovan I. Deretic i Dr Djordje Jankovic,a tadasnji Rim je preteca Vatikana.Dakle,sve je jasno,rimokatolicka crkva i deca komunizma (naprednjaci,demokrate,radikali isl.) vrse rasrbljavanje kroz kulturu i to za lepe plate,a i novinarima to imponuje,lepo su placeni.

Trenutno najcitaniji tekstovi

Pesme koje imaju izvesne slicnosti(obrade i/ili plagijati)

Citati o umetnosti

Estrada i podzemlje