Komentarišem muzički ukus patrijarha Porfirija

Pre skoro godinu dana,patrijarh SPC predstavio je svojim vernicima 11 svojih omiljenih pesama.A ja se sad oglašavam povodom toga,mislim,obavešten sam k'o Koštunica.Da li,pa nije baš tako,nego su falili neki detalji da pojasne ovu priču,pa nije bio momenat da se blagovremeno oglasim.

Najpre,u ovom kulturnom posrnuću našeg društva,patrijarh je svakako trebao da se oglasi,i da izloži listu svojih omiljenih pesama tj. da omladini predloži šta novo da poslušaju,ali on to baš nije na takav način uradio.Umesto toga on je izložio listu pesama od kojih ni jedna nije hrišćanska,ne znam da li primećujete problem?On svakako,ima prava da izabere muziku koja mu odgovara,i to niko ne može da mu ospori,ali da sa takvom listom izađe u javnost,mislim da ga to čini nedostojnim svešteničke profesije,a kamoli,funkcije patrijarha.

Dakle,frajer se pohvalio da voli Led Zeppelin,u redu,to je njegova privatna stvar;ali ne možeš kao svešteno lice sa time da izađeš u javnost,zato što je ova rock četvorka u pesmi  ,,Stairway to Heaven" veličala Sotonu,oni tu pevaju ,,to je za mog slatkog Sotonu".Ako ćemo realno,ovakav potez je suprotan hrišćanskoj etici,a evo i jedne karakteristične poze članova ovog benda.

 

Pametnom dovoljno,kuranfili u prvom planu,a i poza sve govori,dok prvi s'leva,i drugi od njega drže ruke uz pojas,kao da zovu obožavateljke na intimne odnose,baš kako su Allan i Barbara Pease opisali u knjizi ,,Definitivni vodič kroz govor tela".

Nego kad sam tako ,,pametan",hajde da ja ponudim te hrišćanske pesme,da vidimo,šta je to naš patrijarh propustio da kaže,a trebao je.

MATT REDMAN-FLAMES(PLAMEN)(2015) 


Sigurno je,da se ovo baš ne podudara sa muzičkim ukusom dotičnog,ali ja kažem,šta je trebao da ponudi,idemo dalje.

DARLENNE ZSCHECH-IN JESUS' NAME(U ISUSOVO IME)(2014)


Nastavljamo dalje,da i ja napravim listu od 11 pesama,izgleda da mi ne ide loše.

MARANATHA! MUSIC-EVERLASTING GOD(VEČNI BOG) (2011) 


Ovo kao da je Vlado Georgiev komponovao,upravo taj muzički stil,iako nemaju nikakve veze s'njim,a patrijarh ćuti li ćuti o tome.

RON KENOLY-HOLY LORD(SVETI BOG)(1991)


Ovo bi bio moj odgovor patrijarhu za  Leonarda Kohena,sada sledi odgovor za Partibrejkerse.

CASTING CROWNS-MY OWN WORST ENEMY(MOJ NAJVEĆI NEPRIJATELJ)(2011)


A sada odgovor i za molitvu Fransoa Vijona(Francois Villon).

ROMSKA PESMA ,,AMARO O HRISTO"


Malo furam Ganči,a?Ganči,Ganči,ništa im ne fali.

Idem malo do Italije,samo virtuelno,da čujem kako oni pevaju o Hristu,našem Bogu.

MARCOS WITT AND COALO ZAMORANO-TU NOMBRE ES CRISTO(U IME HRISTOVO)(2017)


Meni se ovo više sviđa nego Joksimovićev ,,Milimetar",mislim na pesmu pod tim imenom,koja je nastala tako što je dotični preko Backmasking aplikacije okrenuo instrumental verziju hita Donne Summer ,,Hot stuff",slobodno proverite,ja ne lažem.

Nego kad sam pomenuo dotičnog,da pomenem i jednu simpatičnu stvar.

PAUL WILBUR - PRAISE ADONAI (SLAVITE ADONAJA, jevrejsko ime za Boga) (1999)


Liči pomalo sa Joksinom ,,Michelle" iz 2005.godine,ali samo liče,Željko je tu skidao fazone od Bitlsa(The Beatles),a ne od Wilbura.Nego,jedno iznenađenje povodom toga,Žeća je dobio muzičkog naslednika,u pitanju je pevač Joshua(Isus) Aaron,koji stvarno ekstra peva,baš kao nekad što je pevao Željko Joksimović,sledi dokaz.

JOSHUA(ISUS) AARON-HINEH MA TOV(KAKO DOBRO,I KAKO PRIJATNO)(2019)

Šta reći,osim zbogom Željko,i dobro došao Jošua(Joshua iliti Isuse-grčki prevod jevrejskog Joshua).
Nego,mi malo stariji sećamo se da je Joksimović snimao duet sa Džinovićem,a patrijarh je zaboravio da vam kaže da i Jevreji Harisa Džinovića za trku imaju,koji peva baš jevrejsku duhovnu muziku,pazi sad ovamo.

JONATHAN SETTEL-SONG OF HEALING(hebr. SHIR REFUA,srp. PESMA ISCELJENJA) (2017)

I za kraj,kad se ne seti moj patrijarh,moram ja koji sam vernik crkve koju on vodi,jeste muzička alternativa srbomrzcu Oliveru Dragojeviću,a to je američki pevač hrišćanske muzike Don Moen,i naravno nešto od njega.

DON MOEN-GLORY TO THE LORD(SLAVA GOSPODU) (2000)


Ovo je bio samo jedan suviše mali,i neznatan delić od lepote koju nude hrišćanska i jevrejska duhovna muzika,koju jako volim privatno da slušam,i slušam je od 2015.godine(žao mi je što nisam saznao za nju ranije).Za moj ukus,ovo je ubedljivo najlepši muzički pravac,i stvarno je žalosno,to što naš patrijarh ništa od ovoga nije pomenuo u listi svojih omiljenih pesama.Pozabavite se ovom temom i obogatite svoj muzički ukus,eto naveo sam vam i koje godine je koja od ovih pesama nastala,da bi ste imali neku predstavu o tome,koliko dugo se ova kultura neguje.Međutim,sada se nameće pitanje,zašto nam nesavestan čovek vodi crkvu?Možda odgovor na ovo pitanje leži ovde.


A možda se odgovor krije i ovde.

https://www.ivantic.info/Ostale_knjiige/istorija/Bojan-Jovanovic-Mafija-u-crkvi.pdf 

Dobro razmislite,o svemu ovome!

Trenutno najcitaniji tekstovi

Pesme koje imaju izvesne slicnosti(obrade i/ili plagijati)

Citati o umetnosti

Estrada i podzemlje