Da li je Željko Samardžić opravdao svoje staro poverenje kod publike?

 

Kao da sam nešto predosećao,ali kao da sam nešto predosećao.Kada su bile ovogodišnje julske vrućine,nije se moglo sedeti u kući.Sedeo sam tada na terasi svog doma,i na telefonu pustao pesme Željka Samardžića,prisećajući se doba kada sam pre polaska na studije,a posle završene srednje škole obilazio kafiće.To je bilo doba,kada je bila aktuelna muzika '90-ih,a Samardžić se baš tih '90-ih i pojavio na javnoj sceni.Ubrzo nakon toga,imao sam prilike i da upoznam ovog pevača.To su bila vremena,gde li to nestade?Gde li nestade?U kakvom to vremenu živimo,u kakvom . . . i kad eto,ispade šansa za podsećanje na neka lepša vremena koja su danas daleko iza nas.

Dakle,na otvaranju 33. po redu ,,Roštiljijade'' 2023.godine publika je imala prilike da uživa u koncertu pop pevača Željka Samardžića.Ovaj koncert počeo je par minuta nakon zakazanog termina(22 i 30) pesmom ,,Zato kradem'',potom su usledile pesme Posle duge veze,9 000 metara,Mesec u vodi,Ne daj da te rade,Kameleon,Grlica,Ako odeš(posvećena pokojnom bubnjaru ,,Amadeus'' benda,Bojanu Zlatanoviću Tokanu),Sipajte mi još jedan viski,Nisi ti za male stvari,Letnja draga,Stari Lav,Pokaži mi šta znaš,Udala se moja crna draga,Dajte jednu lošu,Ljubavna adresa,Baš šteta idr. uz koje ga je publika horski pratila uz dominaciju pripadnica lepšeg pola.Pored navedenih pop pesama,Željko je svoju publiku podsetio i na neke narodnjačke singlove iz svoje ranije karijere,kao što su Slutim,Da me nije,Sve je moje tvoje,Sve je surovo,Kafanska pevačica(pevali mi je na maturskoj večeri 16.05.2008.godine),Bezobrazno zelene i Pređi preko svega.Od tuđih pesama,Samardžić je izveo pesmu Rođe Raičevića ,,U tebe sam zaljubljen'',za koju je napomenuo da je bila pobednička na Budvanskom festivalu '95-e,i pesmu Ace Pejovića iz filma ,,Toma'' ,,Ponoć'',dok je koncert zatvorio pesmom ,,Ljubavnik''(sa ovom pesmom bilo je otvoreno moje drugarsko veče 2005.godine,a sa njom je Samardžić i 2009.godine zatvorio koncert u niškoj hali ,,Čair'').Ovaj koncert trajao je nešto više od dva časa,mogli smo videti kako je Željko na trenutak sišao sa bine da se proslika sa publikom,ali su tu privilegiju na pomenutoj manifestaciji,kao i uvek dobila mažena i pažena dečica(danas već zreli ljudi),od dolaska aktuelne vlasti,a to su stranački aktivisti,kojih nikad nije bilo više u Srbiji nego sada(negde oko 450 000 u celoj državi,ako se ne varam)!Što se običnih smrtnika tiče,oni su nažalost ovog zadovoljstva bili uskraćeni,jer je pomenuti pevač sa bine morao da kroči pravo u auto,kao Vesna Zmijanac prethodne godine.Ovde se postavlja pitanje,kako li ja onda dođoh do njega,kad su takve okolnosti,a ja nisam dobro došao u stranačke krugove?Šta da kažem,sreća je moja bila da je pomenuti pevač skoknuo do motela ,,Bell'' nedaleko od bine,da se presvuče,tako da sam imao mogućnost da pratim auto,i tako dođem do njega,gde je naravno čovek bio kao i uvek ljubazan.Inače,meni je ovo četvrti po redu susret sa njim,a moram da pomenem da je on bio prva javna ličnost iz sveta muzike,koju sam upoznao,još 'davne 2009.godine,na datum 31.08. takođe na otvaranju pomenute manifestacije.Dakle,ljudi poput Željka Samardžića,Željka Vasića,Kikija Lesendrića i Aca Pejovića jesu ljudi koji su publici uvek dostupni,tako da ako primetite da se sklanjaju od publike,znajte da je to plan organizacije.Ljudi,potpisujem,da je tako!Uostalom,kada pogledate Facebook stranicu Željka Samardžića,videćete da čovek redovno na svim svojim koncertima se kreće među fanove i fotografiše se sa njima,dok mu u Leskovcu,ovo baš nije bilo omogućeno(ne potpuno,i ne u pravom smislu).O ovim detaljima sam nakon koncerta proćaskao malo sa direktorom Turističke organizacije mog grada,koga sam na ovom blogu par puta pominjao,gde mi je lik rekao,kako su to stari ljudi koji ne mogu fizički tako nešto da izdrže,i kako je Samardžić već za sledeći dan imao zakazan koncert u Splitu,gde ga je očekivao put dug 1000 Km.Neka bude,da je tako,ali vidimo da su od 2012.godine do danas ovakvi slučajevi na ovoj manifestaciji veoma česti;prosto su postali praksa.Takođe,moram da pomenem da je ozvučenje ove godine jako loše,te se sam pevač jedva čuo,uostalom poslušajte.


Jedino što se meni lično ne sviđa kod ovog čoveka jeste njegove trenutna podrška aktuelnoj vlasti,mada se nije zahvaljivao na tome što su ga doveli da peva,kao njegove dosadašnje kolege,i to što je pevao na proslavi dana nezavisnosti Crne Gore.


Opet kažem,o ovom čoveku imam uglavnom pozitivno mišljenje,a što se tiče ovih njegovih skorašnjih političkih angažmana,smatram da muzičari trebaju da budu potpuno apolitični,bar za javnost(privatno je nešto drugo,privatno i ja pratim politiku kao i vi,kao i ostatak sveta,što je normalno),jer stvarno nema smisla da se muzičari eksponiraju na takav način,a i priznaćete,to stvarno ružno izgleda.

Trenutno najcitaniji tekstovi

Pesme koje imaju izvesne slicnosti(obrade i/ili plagijati)

Citati o umetnosti

Estrada i podzemlje