Humanitarna desavanja

Humanitarna desavanja,obicno se organizuju da bi se pomoglo ugrozenim ljudima.Ranije,bas i nije toliko bio veliki znacaj humanosti,dok broj ugrozenih nije vremenom porastao.Pridavanje znacaja humanosti otisao je dotle,da su pocela da se organizuju kulturna i sportska desavanja humanitarnog karaktera,sto i nije tako lose.Tu je opet dolazilo do nekih neopravdanih propusta,o cemu su se humanisti javno pozalili novinarima.Bilo je to,bar koliko je meni poznato,pre jedno dvadesetak godina,kada su Haris Dzinovic i Halid Beslic imali neki humanitarni koncert,gde su se oni obratili novinarima i rekli kako su oni poklonili koncert,a organizatori nisu prosledili novac.Tada su obojica izjavili da vise nece drzati humanitarne koncerte,nego ce najradije biti humanisti iz svog dzepa.Dobro,mozda su ljudi i u pravu.Takodje,Amadeus band su delili deci paketice prosle godine,gde su takodje iz svog dzepa izdvojili novac za to.Tada je i predstava bila predvidjena,gde su nastupali Gorica Popovic i Branko Kockica,a Amadeusi su nastupili na kraju sa jednom pesmom posvecenoj deci.Tu je opet bilo nesuglasica,jer glumci su naplatili svoj rad,a muzicari kazu da je desavanje bilo humanitarno i da ne zele da dolazi do takvih propusta.Glumci su tvrdili da nisu znali,a muzicari da se radi o laganju.Ko je tu pravu,ne znam.Jedino znam,da su oni do sudkog spora dogurali o cemu je bilo vise reci na B 92,u emisiji Bulevar(cudno je to da postoje dve emisije istog karaktera sa istim nazivom,ali to NADLEZNI NE RESAVAJU).Da vidimo kakvo je moje iskustvo sa humanitarnim desavanjima.Prisustvovao sam na desavanjima takvog tipa u niskom Narodonom pozoristu,niskoj Banovini i u Domu Vojske.Jedini problem je sto bas tada NEMA OBEZBEDJENJA DA VODE RACUNA KO ULAZI BEZ KARTE,NEGO BAS TADA ULAZI KO KAKO STIGNE!Idemo redom.

 

 

1.Budimo humani-nisko Narodno pozoriste

Secam se,krajem maja 2013.godine  je bilo odrzano ovo desavanje,kada su nastupali Galija,Nikica Markovic iz Prslook benda,Oliver Katic i druge poznate Nislije.Ulaz je kostao 200 dinara.Novac koji sam izdvojio za to,otisao je na studentske obaveze,ali to me ipak nije sprecilo da odem do pozorista.

Odem ja na zadnji ulaz,naidjem tamo na organizatora i lepo mu objasnim sve,a on ce meni:,,Ma razumem te tezak je studentski zivot.Prosao sam to.A ti tako mlad pa jos volis Galiju?Obicno ih mi stari malo vise volimo."

,,Pa dobre pesme imaju.Nisu losi."-odgovorim ja organizatoru.

,,Dobar je Nesa sa ljudima,dugo ga poznajem.'Ajde upadaj."-rece on.

Tako i bese.Samo sto sam usao,oni su vec sa svirkom zavrsili.Tu su pored mene bile i cele porodice pustene bez karte,kao i ja.

Naidjem ja na Nesu i Pecu i upitam ih da se slikam sa njima.Nesa je samo klimnuo glavom,i to sa osmehom na licu,dok je Peca kao iz topa uzviknuo:,,Moze!"Tako su inace sa svima postupali.S obzirom da sam malo kasnije nais'o,jedino sam cuo kako su svirali pesme Trube i Jos uvek sanjam.Publika sa ovim rokerima,nije imala nikakvih problema.

Ubrzo nakon toga,nastupio je Nikica Markovic,frontmen nekadasnjeg Prslook benda.Pevao je pesme Letnja sema i Ne salji mi pismo.Upitao sam portira koji je dezurao:,,Ovo Nikica nastupa?"

,,Pojma nemam.Otkud znas?"-uzvrati on. 

,,Poznajem mu glas."-odgovorio sam.

Pogleda on na televizorcicu,koji mu sluzi kao kontrola video nadzora i rece:,,Jeste."

,,Kakav je kao covek?"-upitam ja ovog portira.

,,Svetski.Slobodno udji i stani iza bine.Sacekaj ga da zavrsi,pridji mu i videces da te ne lazem."-rece on.

Covek je bio u pravu.Hajde da vidimo moj susret sa Nikicom.

,,Cao Nikice,da li moze jedna slika?"-pozdravih se sa njim i upitah ga.

,,Naravno da moze."-odgovori Nikica.

Slikao nas je jedan od aktera u tom desavanju,koga sam naravno predhodno zamolio.Nisam zeleo odmah da pogledam sliku,nego sam se obratio Nikici:,,Slusao sam kao mali tvoju muziku.Od uvek si sjajno pevao.Nije mi jasno zasto si se povukao sa scene?"

,,Morao sam.Ja sam porodican covek,a estrada i porodica ne idu zajedno.Znam da ti je krivo,sto nisam vise aktivan na sceni,jer mi to svi kazu,ali moras da shvatis da ono sto sam video sta se radi na estradi nije mi se nimalo dopalo,zato sam se povukao.Hvala ti sto volis moju muziku i sto cenis moj talenat,znam da sad kada bih se vratio na scenu,ponovo bih bio najpopularniji i znam da imam sve predispozicije da postanem velika zveda,ali meni to nista ne znaci,jer meni taj krug ljudi i takav nacin zivota ne odgovaraju.Ja se u takvom svetu ne osecam prijatno,vise mi medicina odgovara.Sta da ti kazem,imam sjajan posao.Volim medicinu,za mene je to human posao,muzika mi je hobi,ja to kao profesiju ne mogu da obavljam.Jednostavno,ne odgovara mi to."-rece mi Nikica.

,,Ne znam sta da ti kazem,sem to da je steta sto ste se ti i Slavko Banjac povukli,jer javna scena mnogo trpi zbog toga."-rekoh Nikici ono sto mislim.

,,Znam.Hvala ti na svim ovim sugestijama i na tome sto si me uporedio sa tako velikim pevacem.Ipak je to za mene kompliment.Ne znam,hajde da ti obecam da cu mozda jos jedan singl da izdam,ali ne garantujem povratak na scenu."-rece Nikica.

,,Ocekujem te."-rekao sam mu.

,,Hvala ti na poverenju.Drago mi je da sam te upoznao.Ziv bio i svako dobro."-rekao je Nikica.

,,Hvala ti Nikice.Sve najbolje."-odgovorio sam onako kako treba.

Kada sam pogledao sliku,video sam da nismo bas najbolje ispali,pa sam ga zamolio da ponovimo,na sta mi je on rekao:,,Naravno,slazem se."Zamolio je istog lika za fotografisanje,kao i ja prvi put.Iz drugog pokusaja je ispalo dobro.Nakon toga,Nikica je ponovo meni rekao:,,Ziv bio svako dobro i drago mi je da sam te upoznao."

Rekoh coveku:,,Sve najbolje.Vidimo se."

Uzvratio je isto.

U medjuvremenu dok sam cekao Olivera Katica,prosunjao se glumac Desimir Stanojevic,koji je dan pre toga imao predstavu ,,Violinista na krovu".Ocigledno mu se dopalo gostovanje u Nisu,pa je resio za jos jedan dan da produzi.Upitao sam i njega za fotografisanje,na sta je on meni rekao:,,A zar mora?"

,,Pa nebi bilo lose."-rekoh ja njemu.

,,Dobro.'Ajde."-odgovori on,a potom dobaci portiru koji nas je slikao:,,UOPSTE NE VOLIM DA IMAM POSLA SA PUBLIKOM."

Nije se ni namestio ljudski.Slika ni na sta nije licila,a on je zbrisao.

Sta cu,obrisao sam onu sliku i uptao portira:,,Da li je tu Oliver Katic?"

,,Da.Pa vidis,motor je tu.On bez motora nigde ne mrda." 

Ubrzo nakon toga Oli je nastupio sa gitarom i otpevao pesmu grupe Piloti ,,Kada sanjamo".Pre toga je nesto malo sa Nikicom popricao(detalji razgovora mi nisu poznati).Prisao sam do Olivera i upitao ga:,,Izvini,jesam li pogodio,ako kazem da si ti Oliver Katic?

Sa osmehom je odgovorio:,,Pogodio si."

Naravno,i njega sam pitao za fotografisanje,na sta je on bez problema pristao i sam izdvojio jednog frajera da nas uslika.

Rekao sam mu da je steta sto je otpevao samo jednu pesmu,na sta je on meni rekao:,,Nije strasno."

Ovaj dogadjaj je bar za mene tako protekao.Bilo je tu i kratkih predstava od strane niskih glumaca,kao i nastup benda Lutajuca srca.

 

 

 

 

 

2.Humanitarna pomoc ugrozenim Nislijama u niskoj Banovini

Ovaj dogadjaj se odrzao mesec dana kasnije u zgradi Narodnog Univerziteta u Nisu,poznatog pod nazivom Banovina.Pomoc se pruzala u namirnicama,VECINA JE I BEZ TE NATURE ULAZILA.Tu su opet bile istaknute Nislije,ne kao pre mesec dana.Izmedju ostalog,ponovo se tu zadesio Oliver Katic.Bio je najavljen kao neko kog niko u Nisu ne poznaje.Naravno,radi se o jednoj saljivoj najavi.Oliver je otpevao tada pet pesma na Engleskom jeziku,koje meni nisu bile poznate,ali su mi se dopale treca i cetvrta pesma po redu,pa sam ga pitao za nazive pesama,na sta je on meni rekao da se NE SECA.Pre nego da nastupi,ovaj frajer i ja smo malo popricali o njegovom motociklu,o kome citav Nis bruji.Pitao sam ga i kada ce snimiti novi singl,na sta je on meni odgovorio:,,Cu da snimim."Inace,kod fotkanja nije bilo problema.Znam da sam ga zamolio da mi to ucini,posto provodim poslednje studentske dane u Nisu,na sta je on bez problema pristao.Inace,ovaj humanitarni dogadjaj trajao je punih nedelju dana.

 

 

3.Humanitarni koncert Biljane Jevtic

Za humanitarni koncert Biljane Jevtic prvobitno nije bila odredjena cena ulaznice.Tek poslednjeg dana,odlucili su da naplacuju karte 300 dinara.Naravno,I TU SU BEZ KARTE ULAZILI.ZNACI,KAD JE U PITANJU DESAVANJE KOMERCIJALNOG KARAKTERA,TADA JE I OBEZBEDJENJE PRISUTNO I SVAKA KARTA MORA DA SE PLATI,A KAD JE HUMANITARNO,ONDA JE SVE  LEZERNO!Toliko o humanosti.Ovaj dogadjaj,bio je odrzan u klubu niskog Doma Vojske.Biljana Jevtic je prehladjena dosla na koncert i opet je divno pevala.Sa fanovima je takodje bila ljubazna.Inace,koncert se poklopio sa dogadjajem po imenu ,,Mitinzi" ,tako da sam tek pred sam kraj koncerta stig'o i delimicno i to ugrabio.To je bilo tacno 30.04.2012.godine.

                                            

 

***

 

 

Moje iskustvo na humanitarnim desavanjima i nije bilo tako lose.Secam se,kada sam na Dnevniku RTS-a pre 11 godina gledao,kada je Real Madrid u Australiji imao humanitarnu utakmicu,jos u vreme kada su igrali Louis Figo,Zinedine Zidane,Ronaldo,Raul,Roberto Carlos,David Beckham idr. da Beckham nije hteo da se fotografise sa decom obolelom od Leukemije,dok ostali jesu.Ta utakmica je i bila organizovana zbog njih.Reporteri su prikazali tada,kako su deca plakala zbog toga sto ih je tadasnji kapiten Engleske odbio.Naravno,on se putem medija izvinio toj deci,i zeleo je da se posle fotografise sa njima,ali badava;oni su posle njega odbili.Stvarno ne znam sta mu je to trebalo,vece zvezde od njega su bile ljubazne sa tom decom,a on je uprskao stvar.

Trenutno najcitaniji tekstovi

Pesme koje imaju izvesne slicnosti(obrade i/ili plagijati)

Citati o umetnosti

Estrada i podzemlje