Kako je proteklo zatvaranje 12. filmskog LIFFE festivala?

Ovaj festival je mozda,bar iz mog ugla gledano bio najbolji od svih filmskih festivala,koje je LKC do sada organizovao.Ranije sam pisao kritike na racun ovog festivala,a sada sam duzan da napisem sta su oni od toga ispravili,jer se vidi da su citali moj tekst satkan od kritika na njihov racun i gle cuda postupili po misljenju samoproklamovanog kriticara i uradili su pravu stvar.Da vidimo sta su oni to uradili.

Dakle,vidimo da su jasno istakli na flajerima lokacije prikazivanja filmova;cene su nazalost mogle da se saznaju samo na biletarnici,tako da ovaj minus ostaje;koncerti se odrzavaju jedne godine u pozoristu,jedne godine u klubu ,,Safir ABC";biletarnica koja ranije nije postojala,nego su na klupici prodavali karte,to je sada ispravljeno;izlozene knjige se sada mogu slobodno razgledati,sto ranije nije moglo,dakle,prevazidjene su barijere;u nazivu su napokon opravdali ovo ,,medjunarodni",ali je ovo ,,e" na kraju i dalje dilema(vise o tome u tekstu ,,Leskovacki LIFFE festival");mogucnost pustanja bez karte je maksimalno suzena;i naravno,filmovi sa pogrdnim sadrzajem su zamenjeni nekim kulturnijim stivom.Dobra strana ovog festivala bilo je dozvoljavanje slobodnog ulaza siroj javnosti na samom zatvaranju i prilikom emitovanja pilot epizoda kultnih TV serija.Steta je sto ulaz nije bio slobodan i na samom otvaranju,tako da ne bi bilo lose da organizatori sledece godine naprave takvu promenu.Lepo je bilo sto je ulaz bio slobodan za LIFFE party,gde se organizatoru mogu prepisati samo pohvale.Dakle,jasno je da je tu crveni tepih,tu su takmicari i gosti pored pripadnika sa ex-yu prostora i Rusi,Italijani,cak je i jedan film bio radjen u tandemu Srba,Urugvajaca i Argentinaca;jednom recju,ide se uzlaznom putanjom;fale samo crnci pa da to bude potpuno medjunarodni festival.

Sada kada znamo kako stoje stvari,red je da vidimo i kako je ovaj dogadjaj protekao.Dakle,ulazim u Narodno pozoriste,bilo je oko 9 sati uvece,kad i bese zakazano zatvaranje.U pratecoj muzici,cula se pesma ,,It must have been love",koju je davnih '80-ih snimila Roxette.Ubrzo nakon toga izadje na binu jedna mala crnka,a ocekivao sam Tijanu Curovic koja je na otvaranju vodila ovaj festival,najavila je zatvaranje ove menifestacije,pocelo je nagradjivanje nakon emitovane spice,gde smo videli retrospektivu svih gostiju i ucesnika do sada,pale su brojne ,,Grand-prix nagrade",nekome za reziju,nekom za glumu,nekom za produkciju,ali sta hocu ovim da kazem.Pa to,to o cemu vec 6 godina govorim;kako javne licnosti postuju svoju publiku.Dakle,ovde je u ziriju bila Bojana Maljevic,pilot epizodu nastavka serije ,,Senke nad Balkanom" predstavio je Andrija Kuzmanovic,u pratnji nagradjenog reditelja Petra Ristovskog,dosao je Lazar Ristovski(od pristalica opozicije prozvan kao ,,Mrsomudi",zbog opaske koju je uputuio opozicionim politicarima),dok je festival zatvorio Milutin Mima Karadzic;lepo drustvance.

Prvi do kog dolazim je cika Laza.Ovo mi je treci susret sa njim,gde primecujem da je redovno korektan sa publikom,za koju se moze reci da ga jako cene.


Drugi po redu biva Andrija Kuzmanovic,koji je bez problema prihvatio fanove.Ko je taj!?Aaa,to bese onaj golman Jaksa iz ,,Montevideo",pa zato sam mu rek'o da sam se slikao sa najboljim golmanom Jugoslavije,sto je obostrano izazvalo podsmeh.To li bese ovaj?


 Pa da,to je taj.'Ajmo sledeci.

Sledeca osoba na redu je Bojana Maljevic,clanica zirija.Znamo je svi kao Anu iz ,,Otvorenih vrata",a ja je znam i kao jako lepu damu.Kakva li je ona sa publikom?Hmmm,pa takodje ljubazna.

Lepa Anchy,steta sto se udala.

I naravno poslednji akter ovog dogadjaja bio je Mima Karadzic.Wow;izvini drugarice sta rece,uvo da ti izmasiram,auu,pa to nece moci jadna ne bila.'Aj da si mi rijekla koljeno da ti izmasiram,ali uvo,Bogu mi nece moc'.Stirko,jesi li ga nacinio!?

Ovo je bio deo Miminog monologa u monodrami ,,Prva bracna noc",davnih '80-ih.Imao je on puno dobrih uloga,a onda je u jednom trenutku razocarao fanove,kada je uradio ovo.


Iskren da budem,nije se ni meni ovo dopalo.Pamtim kada smo se krili u podrumu da prezivimo NATO bombardovanje,bilo je strasno.Mnogi danas velicaju Dr Zorana Djindjica,koji je rekao ,,bombardujte Srbiju,dok Milosevic ne kapitulira",treba ih pitati ko je tada u ime Srbije bio bombardovan i sto Djindjic nije rekao da bombarduju imovinu Slobodana Milosevica,ili da mu zamrznu novcane tokove.Prof. Dr Alek Racic je ustanovio da je posle NATO bombardovanja povecana stopa smrtnosti i oboljenja,a da je pricinjena steta vredna 100 milijardi dolara prema Srbiji,i pet milijarde dolara prema Crnoj Gori.Da li ovo Mimu Karadzica zanima?To upravo saznajem licno od njega u popodnevnim satima,posle odgledate pilot epizode druge sezone serije ,,Biser Bojane".To mi je bilo drugo vidjenje sa njim,prvi put nije mogao da mi slikom udovolji,pa nisam ni ovo za NATO mog'o da ga pitam,jer je bio u drustvu,a sada je prica bila malo drugacija.


Nesumnjivo je da je Mima Karadzic ljubazan sa publikom.Sto se ove price oko NATO-a tice,pitao sam ga posto je snimao takvu reklamu,kakav je njegov stav o svemu tome.Njegov odgovor glasi ovako:

,,Nemam stav o tome.Ne bavim se politikom.Ja sam profesionalni glumac,bio sam tu iskoriscen,ne znam sta da kazem."

,,Placeni ste za obavljeni posao",dobacio sam.

,,To da.Sta reci,profesionalni angazman.Svako radi svoj posao.Tada sam snimio takvu reklamu,sutra cu mozda snimiti neku anti-nato reklamu,ja radim za pare;zivim od toga",odgovori Mima.

Ovako se zavrsio nas susret.Eh,pomislih u sebi,Nebojsa Glogovac je odbio ulogu u filmu Angeline Jolie ,,U zemlji krvi i meda",zato sto se radilo o anti-srpskom filmu,a sa tom ulogom je mogao da postane novi Miki Manojlovic,ali nemaju svi moral,neko je operativac.

Na samom zatvaranju,Mima nas je pohvalio kako samo mi Leskovcani lep narod,kako su nam zene lepse od nas muskaraca,kako mu se dopao leskovacki rostilj,citirao je tu neke pesnike,bio je duhovit,mada ga nisam bas nesto slusao.

Sto se tice posecenosti,na zatvarnju je sala bila dupke puna,a na premijeri ove pilot epizode poluprazna,jasno je i zasto.Od svih poznatih licnosti,najvece interesovanje publika je pokazala za Lazara Ristovskog,a najmanje za Mimu Karadzica;neka razmisli zasto,a korektan je sa publikom.

Nego,ostaje ovde da se razjasni sta meni smeta to sto je Mima snimio takvu reklamu?Jesam li ja imao neku stetu mozda te '99?Nisam li mozda tada izgubio nekog?Pa da odgovorim na sve ovo.Hvala Bogu,svi su mi na okupu i nije mi nista sruseno iz tog doba,jedino sto sto je osiromaseni uranijum malo mojoj majci narusio zdravlje,pa zena mora redovno da vrsi prevenciju vakcinama,da se stanje ne bi pogorsalo.Dokle ce moci tako da tera,ne znam;ostaje mi da joj pozelim da je Bog cuva.Moja slika sa Karadzicem je dokaz da sam ga stvarno upoznao i stvarno ga ovo pitao.To ce inace biti moja prva i poslednja slika sa njim,a ko misli drugacije od mene,moze da se j*be.

Sto se ostalih javnih licnosti tice,normalno je da cu imati i u buduce susrete sa njima,jer su pametnije odigrali,iako ima dosta ljigavaca medju njima.

Trenutno najcitaniji tekstovi

Pesme koje imaju izvesne slicnosti(obrade i/ili plagijati)

Citati o umetnosti

Estrada i podzemlje