Kako se Aleksandar Dunić druži sa svojim fanovima?

Aleksandar Dunić,ko beše taj?Pa kad pamtimo glumce po ulogama,a ne po imenima,onda se takvo pitanje i postavlja.Aleksandar Dunić je mnogima poznat kao glumac iz serija Siniše Pavića,iliti kao Dr Popac iz ,,Srećnih ljudi",zatim kao Bisin dečko Kokan Prodanović iz ,,Porodičnog blaga",i kao Ćirko iz ,,Bele lađe",sad zavisi ko ga kako pamti,ja prvobitno kao Kokana,pa onda sve ostalo.

Ma šta ti je gluma,od telohranitelja(kog je glumio u ,,Tesnoj koži"),preko švalera(Srećni ljudi i Porodično blago),pa do batlera(Bela lađa).

Aleksandar Dunić,čovek visok preko 2 metra

Naime,Aleksandar Dunić imao je nastup na Leskovačkom letnjem festivalu,gde je publici 18.06.2023.godine,sa početkom u 22 časa u dvorištu etno-kompleksa ,,Šop Đokić"(državo vraćaj ono što si otela '45-e,to pripada pomenutoj porodici),gde je predstavio ljubavnu poeziju pesnika Jovana Dučića,mada se malo osvrnuo i na poeziju Laze Kostića,Vladislava Petkovića Disa,grčke mitologije,kao i anegdota o njegovim kolegama.

Ovo veče,koje je pomenuti glumac otvorio,tačno u sekundi,za razliku od mene,koji sam kasnio 3 minuta,je svakako nešto što je bilo potrebno,jer je narod mnogo kulturno posrnuo.Stvarno bi morali makar malo,da dohvatimo knjigu u šake,inače ode pamet u nepovrat. 

Dakle,nakon interpretacije knjige Jovana Dučića ,,Blago cara Radovana",Dunić je prešao na Vladislava Petkovića Disa,gde je najpre objasnio njegovu tragičnu smrt,rekavši da je pomenuti pesnik u toku I svetskog rata slao svojoj ženi i deci novac da prežive preko svog prijatelja,dok je dotični taj novac zadržao za sebe.Dis,kada je to saznao,ukrcao se na brod,i krenuo iz Francuske ka Srbiji,ali avaj,pade granata,raznese brod,poginuše osoblje i putnici,a sa njima i Dis.Tom prilikom je Aca Dunić interpretirao Disovu pesmu ,,Tamnica",slušamo interpretaciju,ali ne u Dunićevoj izvedbi,jer nema nasnimano od njega.


Takođe,ko je zainteresovan,može ovde da posluša i kompletnu pomenutu Dučićevu knjigu,u zvučnom zapisu,iliti audio formatu.

Potom se Dunić osvrnuo i na Lazu Kostića,rekavši da u vreme kada je nastala njegova pesma ,,Santa Maria della salute'',niko tada nije mogao da razume,šta je pesnik hteo da kaže,a da je i danas jako teško razumeti zančanje tih reči koje sadrži ova pesma.Za sebe je rekao,da je tek u 50-oj godini svog života uspeo da razume Lazinu poruku,koju je on poslao narodu,zato što mu je trebalo za to veliko životno iskustvo.Iskren da budem,bio je u pravu,iako imam 32 godine,iako sam ovu pesmu učio u srednjoj školi,jedino što sam ove večeri uspeo da razumem jeste da mi ljudi jurimo za stvarima koje na kraju postaju prah i pepeo,i koje su suštinski nebitne,a ne bavimo se nečim mnogo bitnim,kao što je recimo npr. stanje kvaliteta naše duše;ostalo nažalost nisam uspeo da pročitam između redova.Ne znam,evo poslušajte vi ovu pesmu u interpretaciji Petra Kralja,možda ćete moći da izvučete pouku.


Takođe,Dunić je pomenuo da su stari Grci zaljubljene ljude doživljavali kao bolesne ljude,a ljubav kao bolest.Možda su i bili u pravu,ljudi se stvarno nekad izgube od ljubavi,a da to nažalost ne bude vredno. 

Pored toga,Dunić se ponovo vraća na Dučića,gde analizira njegove stavove o ženama,i gde napominje kako su dotičnog okarakterisali kao ženomrsca,iako on nikad nije bio takav.Ovo me podsetilo na neurologa Jova Toševskog,koga su pitali da li mrzi žene,čim kaže da sa ženama čovek ne sme biti nežan,jer one to zloupotrebe,a Dr Jovo im na to odgovara:,,Ja da mrzim žene,ne bi napisao 15 knjiga o njima;ja sam im posvetio ceo svoj život.'' Sada poslušajmo,šta Jovan Dučić kaže o ženama.

 

Nikako ne smem zaboraviti detalj,koji je Dunić pomenuo,a to je kako je Jovan Dučić bio zaljubljen u jednu mađarsku Jevrejku(to može biti samo Hazarka,tamo pravih Jevreja nikad nije bilo),sa kojom je imao iskrenu ljubav,i koja je u toku I svetskog rata otišla u SAD,tamo provela to vreme,a onda mu polonila tu kuću;danas je tu srpska ambasada u SAD-u.

Ovde je Aleksandar Dunić otvorio još jedno veoma važno pitanje,a to je kako smo od zemlje pesnika,postali zemlja bez pesnika,rekavši da mu uopšte to nije jasno,ali meni jeste.Pa kad mi je jasno,hajde da objasnim,glavni krivci za to su,obrati pažnju ovamo:

                        1.škola(gde su pesničke sekcije,ja kada sam bio školarac,moj učitelj Boža je držao takve sekcije),

                            2.mediji(gde su intervjui sa pesnicima,ja kada sam bio mali,imao sam prilike da gledam ,,Šešir bez dna" i ,,Fazoni i fore",gde sam se nagledao i naslušao Ljubivoja Ršumovića i Raše Popova,pa smo mi kao deca čitali časopise ,,Đačko doba" i ,,Vrabac školarac",gde sam se načitao pesama Dobrice Erića),

                      3.država(gde su pesnički festivali,gde su njihove tribine,od kako od 2008.godine pratim kulturna dešavanja,na dešavanja takvog tipa nikad nisam naišao).

Mislim,da sam otkrio problem.

Kad sam već pomenuo svog učitelja,da pomenem i ko je Dunića učio glumu,u pitanju je glumac Branko Pleša;mlađi neka pogledaju seriju Gordana Mihića ,,Gore,dole'' i film ,,Sabirni centar'',tu će saznati ko je bio taj glumac.Iskren da budem,Mihićeva serija ,,Gore,dole'' najbolje prikazuje sećanje na '90-te,mada je danas nažalost situacija još gora nego tada.Inače,za Plešu,njegov učenik kaže da ovaj nikad nije učio tekst,već je uvek hvatao reči od svojih suflera,što kako Aca kaže,nije nimalo lako.Takođe,pomenuo je da se Pleša nadovezao na citat patrijarha Pavla ,,budimo ljudi,nikad neljudi'',rekavši,da ne možemo do kraja biti ni ljudi.

Na početku ovog teksta,pomenuo sam da je Dunić pričao anegdote o svojim kolegama,pa da krenem.

Dragan Nikolić,pored toga što nije dozvoljavao da ga kaskaderi zamenjuju u rizičnim situacijama,nego je sam preuzimao odgovornost na sebe,bio je ujedno i tip čoveka,do kog je svako mogao da dođe,pa ga tako jedan lik zamoli,da mu se javi u kafiću dok ovaj za stolom muva ribu.Tu je čika Gaga doživeo neprijatnosti.Pristade on da učini uslugu ovom frajeru,pa priđe i pita ga pred njegovom ribom:,,Gde si druže,nema te dugo na piće?'Ajde javi se kad imaš vremena,da popijemo po  jednu."

Na to mu ovaj reče:,,Je li bre,pi*ka ti materina,jesam li ja tebi zabranio da mi se javljaš!?"

Ovo stvarno nije fer,bar da mu je rekao:,,Nema frke Gagi,čujemo se",mogao bi i tako da zbari picu,a možda bi i sa pomenutim Gagijem postao ortak.

Iskren da budem,meni je ovde najjača bila angdota o Milanu Gutoviću,pazi sad:

Ode Lane Gutović kod psihijatra,i požali se doktoru:

,,Doktore,nesrećan sam;ne znam,šta da radim."

Na to će doca njemu:,,Obilazite bašte,družite se sa meštanima,gledajte žene,i videćete kako ćete biti srećni.Hajde da se vidimo za 7 dana,da vidimo kakav je efekat."

Dođe Lane za 7 dana,a ovaj ga nije iz prve poznao,i kaže kako je sve uradio,ali i dalje je nesrećan.

Doktor tada reče Lanetu:,,Putujte malo po svetu,Rim,Pariz,Madrid,možda ćete tada biti srećni,pa se opet vidimo za 7 dana."

Posle 7 dana,eto ga Lane na kontroli,i kaže:

,,Doktore,bio sam u Parizu."

,,I kako je bilo?",pita ga ovaj.

,,Pa lepo,ali ja sam i dalje nesrećan."

,,Čekajte,jeste li obišli Luvr,Versaj...",upita ga psihijatar.

,,Ma jesam doktore,ali to nema efekta na mene",odgovori Lane.

,,Imam ideju'',reče psihijatar,pa nastavi:,,Idite na obično veče Laneta Gutovića,on će vas nasmejati i razveseliti,posle njegovih nastupa svi izlaze veseli i nasmejani."

,,Pa ja sam Lane Gutović'',odgovori on.

Pomenuću i to da je Dunić delio sa publikom i neke anegdote o Marku Nikoliću,mada one i nisu bar meni nešto mnogo interesantne,ali u celoj ovoj priči,on je publici preporučio da pogledaju dramu ,,Karađorđeva smrt'',a čitaoci će ovde upravo imati tu čast.

Da skratim,posle nastupa od sat i po,Dunić pristade da se fotka sa fanovima,ali prvo na kratko proćaska sa svojim kolegom Pepijem Smiljkovićem(Tika Špic),koji je bio u društvu svoje supruge,pa nije hteo da smeta Duniću u druženju sa fanovima,a mogao je,ne bi mu ništa falilo,potom je zakazao neke intervjue preko mejla,i onda dođoše fanovi.  

Trenutno najcitaniji tekstovi

Pesme koje imaju izvesne slicnosti(obrade i/ili plagijati)

Citati o umetnosti

Estrada i podzemlje